I krig och kris

Ungefär hur länge varar en 40-årskris?
Ett par tre veckor hade jag tyckt vara lagom, så där. Men efter att på olika sätt förkovrat mig i ämnet har jag insett att så inte är fallet. Det handlar snarare om åratal. Plötsligt slog det mig en tanke, att det kanske är jag som missförstått själva innebörden av ordet 40-årskris. Det kanske skall tolkas mer som 30-åriga kriget. Det varade ju i 30 år, det hörs liksom på namnet. I analogi med detta bör det således vara som så att 40-årskrisen inte alls måste infinna sig i 40-årsåldern. Den kan komma när som helst, men sedan hålla på i 40 år! Huvva!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Speja

Haha, du är för härlig. Alltid lika kul att kika in här.



Kram!

2009-08-10 @ 10:58:28
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0