Hur många har du?

Den frågan ställer vi flera gånger om dagen på jobbet numera. Frågan kan tyckas ofullständig och svårbegriplig för en utomstående. Men alla vet att det inte handlar om antal simborgarmärken, barn eller fruar, utan man förstår direkt att det är antal steg man undrar över.
Mitt svar är i skrivande stund 8908. Och mycket mer lär det inte bli idag, för jag skall snart gå och lägga mig fast klockan bara är lite över nio, för det är mörkt och jag är trött och det är tisdag.

Vi konstaterade idag att tisdagen är veckans motsvarighet till februari. En tråkig dag som ingen har som favorit. Måndagen är mer som januari, man har precis varit ledig och inte riktigt kommit igång, medan man på tisdagen förväntas fullborda det som inte blev gjort på måndagen.
Onsdagen däremot, är lite som vårdagjämningen. Det ljusnar lite mer för varje dag fram till söndagen då det blir lite mer augusti. Och sedan är det måndagmorgon igen och vintersolstånd. Mörkare än så blir det inte.

Kram
Agneta

P.S. Exakt just nu ser jag att Sven Otto Littorin skaffat skägg. Bra, då kanske jag äntligen kan skilja honom från Jan Björklund. D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0