Every Step You Take

Nu har den kommit, min nya stegräknare, .Vi skall nämligen ha stegräkningstävling på jobbet under september-oktober och då har man förhandlat fram bra priser på just stegräknare för att vi skall slippa räkna själva. Det är så lätt att man missar något steg om man skall hålla dem i huvudet.

I skrivande stund har jag gått 8172 steg, vilket kan tyckas i minsta laget. Men med tanke på att jag inte burit den förrän 12.30 i dag så är jag ändå nöjd.

Under de två månader som tävlingen pågår så skall jag ta längsta vägen till kopieringsrummet. Jag har två olika håll att välja på och det skiljer åtta steg mellan dem. Med tanke på att jag är där minst 5 gånger om dagen så gör det 320 steg på den period som tävlingen pågår. Det kan vara dessa steg som i slutändan avgör hela tävlingen.
Och inte behöver jag ha dåligt samvete över att gå och fika heller för jag har exakt 215 steg till fikarummet och det gör 2150 steg om dagen.
Jag kommer nog att ha den när jag sover också eftersom det händer att jag går i sömnen.

Det som är bra med den nya stegräknaren jämfört med den gamla är att den här ger utslag oavsett vad man har på sig. Den gamla kan jag bara ha om jag har byxor med fickor på och det har jag inte så ofta. Den här kan jag t ex ha om halsen, i fickan eller i handen. Däremot kan jag inte ha den i munnen. Den kalkar igen då.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Svåger Råger

Du skrev: Det som är bra med den nya stegräknaren jämfört med den gamla är att den här ger utslag oavsett vad man har på sig.

Fråga: Ger den inget utslag om man är naken?

Tips 1: Om du vill vinna tävlingen så sätt fast den på Tuva när hon är på "stadsvandring" nån dag! : )

Tips 2: Be produktchefen ta med den till jobbet en dag och sätt fast den på en högfrekvent mekanisk del på diskborstmaskinen så snackar vi många steg...

2009-08-13 @ 16:47:57
Postat av: Agneta

SvågerRåger:Om den ger utslag så syns de mer när man är naken.

Tack för tipsen, att sätta den på Tuva är ingen dum idé förutom att hennes utfärder ofta innehåller badande och den tål inte vatten.

DÄremot det andra tipset tåls att tänka på. Annars kan man sätta den på Produktchefen på måndagar då han spelar golf.

2009-08-14 @ 12:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0