Dan före dan...

Så var sommarlovet över för den här gången och i morgon börjar allvaret. "Redan?!" snyftar barnen, "Äntligen" tänker vi föräldrar, samtidigt som vi uppbådar en blick av medlidande för dem. För vi minns hur det var en gång, när det sommarlov som kändes som ett halvt liv när det låg framför en, men ungefär som en lång-weekend när det låg bakom en, obönhörligen var slut.
Som när semestern är slut, trettonhelgen är över och vardagen tar vid.

Men samtidigt är det naturligtvis också en nystart och ett återgående till rutinerna. Rutiner är nödvändiga säger experterna. Utan rutiner blir vi sjuka. Och olyckliga. Och feta. Jag har funderat länge på det och kommit fram till att det är väl inget av de tre tingen jag är sugen på. Nej, ju mer jag tänker på det, desto säkrare blir jag.

Så tillbaka till rutinerna och dags för skolstart och uppstart, men förhoppningsvis inte för svininfluensan.

En som verkligen är redo för uppstart av något helt nytt är dottern som i morgon skall gå på sin allra första skoldag på Söderpark, då hon börjar i förskoleklass. Så här såg det ut för exakt en vecka sedan då hon med ny keps, ny ryggsäck och förväntan i blicken ställde upp framför fotografen på väg till sin första dag på fritids.




Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Helen

Vad fin hon är! Tänk om de kunde vara så lyckliga över att gå till skolan hela tiden...

2009-08-17 @ 19:59:02
URL: http://winger.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-08-17 @ 21:40:08
Postat av: Anette

Jag tycker också hon är jättefin! Och lik sin mor.

Har ni möjligen samma skor?

2009-08-17 @ 21:42:05
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Anette

ja jisses en sån söt förväntansfull liten tjej...och väääääldeigt lik sin mor måste jag säga.

2009-08-18 @ 08:27:17
URL: http://an1str.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0