Dagens Metro

I dagens analoga version av Metro kan man läsa om hur många minuter man behöver jobba i olika städer i världen för att få ihop till en BigMac. I Jakarta krävs det 136 minuters arbete innan man kan köpa sig en BigMac, medan det i Tokyo räcker med12. I Stockholm så behöver man 20 minuter på sig.
Det innebär att jag idag jobbat ihop till 24 BigMac. Det tror jag faktiskt inte att jag orkar äta upp.


I en annan artikel står det att sjukfrånvaron fortsätter att minska. I juli uppgick antalet sjukfrånvarodagar till 34,1. Jag som bara trodde det fanns 31 dagar i juli.
Fast jag håller med om att det gärna hade fått vara några till. Fast inte som man är sjuk på förstås.

Med hjälp av tv-tablån kan sedan planera helgen. Men en fråga slår mig som ni kanske kan svara på: Exakt hur många avsnitt finns det av Stefan & Christers "Bröllop och jävlelskap" eller vad de nu heter? I vilket fall har 4 köpt upp alla dem och fått för sig att det är precis vad svenska folket vill ha fredag, efter fredag, efter fredag, efter fredag, o s v ända in i evigheten. Jag tänkte fråga 4:an om jag kan få köpa hela deras lager av dem och sedan bränna dem. Och på så vis göra en kulturgärning.
Tro nu inte att jag vill göra mig till en kultursnobb som bara vill se tjeckiska stumfilmer om döden på fredagkvällarna, för riktigt så illa är det inte. Men att uppta 2 timmar VARJE j-a fredag under hela sommaren med buskis känns lite väl ensidigt.
Jo, jo, jag vet. Det går att byta kanal eller rent av stänga av tv:n. Det är väl det jag får göra. Ha den avstängd och sedan inte knäppa på den förrän "Skavlan" kommer tillbaka. För det gör han väl? Kommer tillbaka, Skavlan?

Under tiden får jag passa på att läsa ut "Berlinerpopplarna". Det blir ju lite norskt i alla fall.

Kram
Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0