Valkval

Nu är det bara lite drygt en månad kvar till EU-val och jag vet fortfarande inte vad jag skall rösta på. Alltså det är inte så att jag inte bestämt mig hur jag skall rösta, utan det är så illa att jag inte ens vet om jag skall rösta på personer eller parti?
Jag vill gärna framstå som allmänbildad och insatt i de flesta frågor som inte rör teknik, elektronik eller kirurgi, men det förstår ju alla som läser detta att jag inte är.

Men jag vet att om man inte röstar så vinner Sverigedemokraterna. Det är lite som i melodifestivalen, om man inte röstar vinner Charlotte Perelli. Så i år röstade jag i melodifestivalen och då vann hon inte.
Så i år röstar jag på allt som går att rösta på. Årets kyrktupp, Vinslövs lucia, Sveriges sexigaste buktalare och mycket, mycket mer, för man vet aldrig vem som vinner på lågt valdeltagande.

Nu skall jag gå och titta på elden.

Trevlig valborg.
Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

och jag röstar på dig som årets vinslövskaste gotländska :)

2009-04-30 @ 23:15:32
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Vän av ordning

Valkval?



Finns det möjlighet att välja bort valkarna till sommarsäsongen? Mer info önskas.

2009-04-30 @ 23:55:06
Postat av: Anders @ ungsvensk.se

Bara formuleringen "vinner Sverigedemokraterna" visar att du inte har någon aning om vad du talar om. För övrigt vore det intressant att höra vad du ogillar med Sverigedemokraternas EU-politik:



http://www.sverigedemokraterna.eu/politik.php

2009-05-01 @ 03:58:56
URL: http://ungsvensk.se
Postat av: Agneta

Anette:Konkurrensen om den titeln är inte direkt benhård.

V.a.o:Valkval innebär INTE att du kan välja bort valkarna utan skall tolkas som att du kan rösta på vilken som är din favoritvalk.

Anders: Jag hoppas att ditt besök på denna blogg var en engångsföreteelse men du lyckades i alla fall bekräfta fördomen om sverigedemokrater som humorbefriade och utan självironi.

2009-05-01 @ 09:53:05
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Charlotte Perelli

Bara formuleringen "vinner Charlotte Perelli" visar att du inte har någon aning om vad du talar om. För övrigt vore det intressant att höra vad du ogillar med min EU-schlagermusik.

2009-05-01 @ 12:21:12
Postat av: Tekniskt magasin

... och tekniskt fientlig är du.

För övrigt vore det intressant att höra vad det är för fel på teknikprylar!



- En katt bland hermelinerna

- En gormand på Konsum

- En ismaskin i Antarktis

- En sollampa i Afrika

- En sandbil i Sahara

... men en Sverigedemokrat på Glädjebloggen?

2009-05-01 @ 13:24:33
Postat av: Agneta

Charlotte Perelli:Ha ha!

Tekniskt magasin:Jag håller med om att en SD på Glädjebloggen är lika felplacerad som en sandbil i Sahara, det finns redan för mycket sand i Sahara medan det bara finns en SD på Glädjebloggen och det är också alldeles för mycket.

2009-05-02 @ 09:01:02
Postat av: Charlotte Perelli

Det finns faktiskt bara en CP här också, så det så.



Charlotte Perelli.

2009-05-02 @ 12:10:19
Postat av: Agneta

Charlotte:Nja, jag är inte helt säker på det.

2009-05-02 @ 18:55:25
Postat av: Anette

Ja jösses! Här var det livat och glatt och högt i taket, vill jag lova!

Nej - bort med både Charlotte och SD. Dom får leta sympatier på annat håll...

Kram till dig.

Keep on blogging

2009-05-02 @ 20:59:04
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Anette:Det samma till dig.

2009-05-04 @ 19:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0