Bruna bönor

Varför sammanfaller alltid grillsäsongen med beach-säsongen? Är inte det lite olämpligt? Nu bor jag ju i Vinslöv så jag behöver ju inte tänka på det, men jag tycker lite synd om er andra.
För i Vinslöv har vi inte grillsäsong just nu, eftersom vi gör det inomhus, för "det kan inte hända någonting". Grillar man däremot över öppen eld utomhus så kan det lätt sprida sig och ta fyr i skog och mark, för där är det inte bara fettet som brinner utan även torra kvistar, löv och grässtrån.

För egen del hade det inte gjort något om fettet förbrändes lite. Jag tänkte att det kanske hjälpte att lägga sig i solen lite. Men istället för att bli en brun böna blev det bara stekt fläsk.

Men i morgon börjar jag på nya jobbet, så då får jag inte lika mycket tid till att äta, eller steka fläsket. Tyvärr heller inte så mycket tid till morgonpromenader med den bruna odågan, vid namn Tuva. Hon som varit mitt ständiga sällskap under månderna av arbetslöshet och som sett till att jag kommit ut och lärt känna grannarna och fått en alldeles ... speciell... relation till dem.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Hahahaaa.. Men istället för att bli en brun böna blev det bara stekt fläsk :-D

2009-04-26 @ 21:42:00
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Speja

Haha, du är för himla rolig. Hoppas din första dag blev finfin!

2009-04-27 @ 10:59:39
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Anette

Även jag sällar mig till kören som önskar att första dagen på nya jobbet bara var hur bra som helst!

2009-04-28 @ 09:06:20
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Agneta

Tack alla tre.

2009-04-29 @ 21:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0