Särskilt till H.K.

Träffade en bekant på den lokala ICA-butiken idag, vi kan kalla henne Helen. Hon påtalade att jag varit dålig på att blogga på sistone.
Jag sa att det berodde på att det inte hänt något spännande i mitt liv på de senaste dagarna. Detta är naturligtvis inte sant, jag bara sa det för att inte verka märkvärdig eller att få det att verka som att jag har ett liv utanför cyber space, I själva verket har jag varit med om en hel del faktiskt, t ex har jag skaffat linser och varit i sminkaffären.

Sminkaffären ja. denna ständigt återkommande plåga som man utsätter sig för i sin jakt på evig ungdom. Den här gången var det en "concealer" som stod på behovslistan. Jag hade förberett mig minutiöst eftersom jag inte ville komma hem med oförättat ärende ännu en gång bara för att jag inte tillräckligt noggrant läst på vilken nyans, färgkod eller namn produkten hade.

Så den här gången gick jag fram till expediten i läkarrock och meddelade med beslutsamhet och pondus i rösten exakt vilken produkt, vilket märke och vilken färgkod jag ville ha. Ha! där fick du, tänkte jag när jag hör henne säga:
- Brush eller stick?
Inom loppet av en sekund kände jag paniken stiga. Jag knep ihop ögonen, knöt händerna och drog till med: "Brush"

Hon visade mig förpackningen och "YES" det var rätt. Lyckan kände inga gränser, tills det ögonblick hon säger "Soft eller hard?"

-O shit. inte ännu ett val, så här nära inpå valet till Europa-parlamemtet. tänkte jag.

Men det får bära eller brista, så jag sa "Ta den hårdaste du har"


Jag vet fortfarande inte om det var rätt brush eller ej, men jag har i alla fall visat prov på stor beslutsamhet och bevisat att jag inte är rädd för hård borst. Och det gillar ju maken. (Han är ju som bekant i borstbranschen, tro inget annat)

När det gäller linserna kan jag bara säga att de kräver mer tålamod än vad jag egentligen har.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Anette

... men snygg som tusan är du i linser och ny frilla!

2009-04-23 @ 23:25:21
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Anette

Oh my GOD!

Jag har garvat i 20 minuter nu!

Ja, du borde vara van vid borstar - hårda som mjuka.

Jag hoppas du valde rätt...

Kram - hoppas vi ses på ICA snart.

2009-04-24 @ 08:38:30
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0