Ny dag, nytt liv

Inspirerad av familjens gode vän har maken bestämt sig för att sluta snusa fr o m idag. Sista prillan spottades ut innan läggdags igår. Alla förbrukade dosor slängdes så att inte frestelsen att samla bottenskrap till en ny "mubbe" skulle bli för stor.
 Jag började dagen med att hälla en hel mugg nybryggt kaffe bå hans nakna ben. Det visade sig vara ett pedagogiskt genidrag från min sida, för med en sådan start på dagen kan den bara bli bättre, snusfri eller ej.

Själv har jag bestämt mig för att minska kroppsomfånget med någon centimeter innan midsommar, eller 50-årsdagen, eller dotterns student. Lite beroende på hur det går. Så i morse gjorde jag en ordentlig kontrollbesiktning av mig själv, med späckmätning, viktkontroll och BMI-koll. Allt protokollfördes noga för framtida jämförelser.

Man har olika skäl till varför man äter. Man kan tröstäta, man kan äta för att dämpa ångest, depression eller smärta, eller som jag, äta för att jag har tid.
Men om nu maken skall snuta slusa så kommer han säkert att vilja tröstäta och bli fet, så då är det ju bra om det finns mat kvar i kylen till honom när han kommer hem.

Vad jag skall göra med all tid jag får över när jag inte äter vet jag inte riktigt ännu. Jag får kanske skaffa mig en hobby, eller vara med barnen i skolan varje dag. Det tror jag att åtminstone äldste sonen skulle uppskatta något alldeles enormt.

Kram
Agneta



Kommentarer
Postat av: H-et

Du är en av de roligaste jag vet! Fortsätt att bjuda på skratt i samma stil så kommer jag att leva tills jag blir 101.

2009-04-03 @ 13:03:46
Postat av: Agneta

H-et:Tack så mycket. Och tack för de jättefina blommorna, jag blev överaskad och jätteglad. Hälsa J och små-m:n

Kram

2009-04-04 @ 09:10:46
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Speja

Alltså, du är så roligt att jag går åt. Härligt. Tack för det.

2009-04-04 @ 09:56:29
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0