Minnenas musik

Medan maken steker kyckling under lupp så tittar jag och dottern på konståkningsuppvisningen på svt2. Alldeles nyss spelades "Bridge Over Troubled Water" med Simon & Garfunkel. Varje gång jag hör den blir jag barnsligt fnissig och börjar rodna. För när de kommer till frasen "... and pain is all around..." så tänker jag på barndomens kombinerade musik- och engelskalektioner då bl a den stod på reportoaren. Om ni betänker att gotländskan är en diftongrik dialekt så kanske ni har fantasi nog att räkna ut vad vi tyckte att vi sjöng.
Och sånt skrattade vi åt på Gotland på 70-talet.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Anette

Men den ÄR ju så bra!

Påminner mig om när jag skulle lära lill-syrran den "engelska" texten till "Mamma Mia".

Jag var övertygad om att dom sjöng "hecha gocha gee" när dom i själva verket sjöng "here I go again"...

Kram

2009-04-05 @ 08:55:57
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Anette:Du borde ha satsat på att lära henne Mamma Mu istället.

2009-04-06 @ 23:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0