Ett år med Glädjebloggen II

Förra sommaren var det ovanligt många i bekantskapskretsen som valde att tillbringa sin semester på Gotland. Det är ju alltid trevligt att ha vänner med god smak, och för att förvissa mig om att deras vistelse skulle bli helt perfekt så gjorde jag ett studiematerial som jag tvingade på dem inför resan. (Dock utan efterföljande förhör vid hemkomsten).

Upplagan har hittills varit begränsad och endast delats ut till 8 familjer. Men nu har jag bestämt oss för att maken skall göra en nytryckning inför denna sommar eftersom folk fortsätter vallfärda dit.

Om du känner att du skulle ha nytta av detta material så går det bra att höra av sig i kommentatorfältet nedan eller på [email protected] så får du den till en kostnad av ingenting* men med en stillsam önskan om ett bidrag till
"Rädda Östersjon".

Kram
Agneta

*Ev portokostnad kan förekomma beroende på hur stor kostnaden blir för det.

Kommentarer
Postat av: Anette

Nu har vi tänkt hoppa över Gotland även detta år till förmån för en annan ö - nämligen London. London är ingen ö säger du då, och då säger jag att det bryr jag mig faktiskt inte om för jag ska dit ändå!

Jag är däremot mycket intresserad av nämnda studiematerial i profylaktiskt syfte.

Det kan ju hända att vi någon gång vill leka antingen riddare, stockholmare eller politiker och då är ju Gotland "the place to be"...

Kram

2009-04-08 @ 08:38:22
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Du har väl inte missat att informera om hur man skall uppföra sig under Stockholmsveckan?

2009-04-08 @ 14:23:05
Postat av: Anette K

Jag var väldigt tacksam för materialet vi fick inför vår Gotlandssemester. Som vi pluggade på. Och så blev det inget förhör.

2009-04-08 @ 20:56:11
Postat av: Agneta

Anette E:Det är noterat. Jag meddelar när det är klart för överlämnande.

Yvonne:Stockholmsveckan nämns i materialet, dock inga uppförandekoder eftersom inga sådana verkar finnas mer än svineri.

Anette K:Jag har bokat Tallparken en lördag 09.00-12.00 där det skall hållas ett nationellt prov i ämnet. Tester som kan komma att ingå är att sjunga "Ein läitn sork" och att visa hur man beter sig när man går in i en affär.

2009-04-09 @ 08:22:31
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Nu blev jag lite undrande - nationellt prov. Hur beter man sig när man går in i en affär på Gotland, vill veta så jag inte går och gör bort mig. Vet ju att man skall prata med kassörskan om släkten... ens egen, hennes eller någon annans gör ju inget bara det är släkten - länge och väl så att kön växer. Men har inte hört att det finns något att göra när man går in också?

2009-04-09 @ 14:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0