Djuriskt

Jag läste  Spejas inlägg på sin blogg om hur hon, när hon lekte som barn, kunde välja vilket namn som helst. men ändå, utav alla namn, valde "Gullan".
Själv valde jag att bli uppkallad efter geten i snyftaren "Barnen från Frostmofjällen", nämligen "Gullspira". Du kanske tycker det verkar konstigt att vilja bli uppkallad efter ett husdjur, men för mig föll det sig narturligt, eller rent av självklart eftersom jag redan från början är döpt efter en av gårdens suggor.*

Kram
Gullspira

*Jodå, det är alldeles sant, hemma på gården fanns det i min fars ungdom en sugga som hette Agneta


Kommentarer
Postat av: Speja

Ha,ha,ha...du är för rolig. Tänk att döpa sin dotter efter en sugga. Ha,ha. Du tar det väldigt fint tycker jag.

2009-04-17 @ 08:56:05
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Agneta

Speja:Det har sina fördelar med att börja livet med sådana förutsättningar, ty på den som är döpt efter en gris kan man inte ha för stora förväntningar.

2009-04-19 @ 09:53:24
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0