Spökrunda

Torsdag-fredag skall vi ha internat med spökrunda på Bäckskogs slott. Fast jag skall inte internera mig, utan åker hem emellan, så jag behöver inte packa någon cosmetics bag, men kanske en liten väska med penna och suddgummi.

Fast det känns ganska omodernt med analoga skrivhjälpmedel så jag hoppas att det inte är något viktigt, eller ännu hellre att någon annan skriver åt en. Det bör väl finnas spökskrivare där om någonstans.

På barnens nya, fina skola version 2.0 är varje klassrum utrustat med smart board. Men jag undrar hur många av lärarna som behärskar tekniken, en del av dem har kanske precis slutat med blåstencil och flanellograf. Men det mest märkliga av allt är att det fortfarande finns välskrivning på schemat. Hur ofta kommer barnen att skriva för hand i framtiden? Men känner jag Jan Björklund rätt så kommer han att ändra på det med.
Ordning och reda, läxor även på freda`.
Det tror jag blir valmanifestet för folkpartiet inför valet 2010. Glöm inte var ni läste det först.

Jag hade föredragit att man riktade in sig mer på det fysiska välbefinnandet i skolan. Bättre kost och motion i skolan. Inte krympa deras skolgårdar, om det inte är för att ge plats åt en gymnastiksal.

Jo, jag såg Blossoms experiment på teven igår och kommer att följa programmet med spänning. Men varför i all sin dar måste de lägga in en bild som det står "Toppform" på var femte minut? Visst är jag glömsk ibland, men inte så glömsk att jag tänker "Vilket program är det nu jag tittar på igen? Hon i rastaflätorna ser inte ut som Jarl Alfredius så det kan inte vara Aktuellt och Jonas Gardell är inte med så det kan inte vara ett lekprogram, kan det möjligtvis vara en deckare, det verkar ju ganska otäckt det dom håller på med"

Själv avskydde jag gymnastiken i skolan och förstod aldrig vistsen med den och gör fortfarande inte, men det utesluter ju inte att mina barn skall ha mer av den varan.
Särskilt avskydde jag friidrotten. Min långbenta klasskompis skröt i fjärdeklass om att hon hoppade över 1,20. Jag kontrade med att säga: "Det gör jag med!" Då svarade den vidriga människan "Jo, i längd ja" Som om det skulle spela någon roll åt vilket håll man hoppar.

Nu skall jag laga pommes frites och hamburgare till barnen för tionde dagen i rad. Dessvärre är coca colan slut så jag hoppas att det duger med Fanta.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Har varit på spökvandring i underbara Bäckaskogs slott (icke att förväxla med 80-årskalaset som jag också bevistade i nämnda slott). Skulle vilja rekommendera besökare att ta med sig såväl starka nerver som Tena. Har aldrig sett och hört så många vuxna skrika så högt av skräck. Med undantag för Bosse Larssons ballongdans förstås!

2008-09-24 @ 17:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0