Plötsligt var hon bara här........

i vår kommun, självaste Kronprinsessan.
Hela mittuppslaget i lokaltidningen fylldes med information och framförallt bilder från det celebra besöket under gårdagen.

Om Pompeji-utställningen säger Kronprinsessan: "Jag är helt tagen" Hon kanske menade det också, eller också ljög hon. Får kungligheter ljuga? Men å andra sidan, vad skulle hon säga: "Nej, det här är inte min grej, jag går på Nisses och testar teve-spel istället? Sms:a när ni är klara."

På bilderna följs hon av rundlagda män, födda på 50-talet med fåninga leenden och trista kostymer. Normalt sett hade de aldrig låtit en ensam, ung, kvinna gå före och tillåtit att de själva kom i skymundan. Men den här gången gick det likväl för sig, för när det regnar på prästen så droppar det på klockaren.

Kronprinsessan själv hade lämnat hatten hemma men, mycket riktigt, hon hade blommor i handen. Eftersom det regnade fick hon ha en person som gick bakom och höll paraplyet över henne.
Jag vet inte om jag tänker fel nu, men hade det inte varit smartare om någon annan bar blommorna så att hon själv kunde hålla paraplyet? Nej, glöm denna absurda tanke, vad fick jag den ifrån?

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Tyckte du också att det såg lite löjligt ut? Fru Madam Grevinnan af Trolle hot and Tott i en frisyr som normalt inte mår bra av väta och dagg plötsligt så full av kryllor att man kunde tro det var en hemmanent-permanent!

Och allt detta bara för att prinsessan själv ville bära sina blommor...

Mitt hår gör sig bäst i väta - jag kunde burit paraplyet...

2008-10-01 @ 18:07:48
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0