Om kronprinsessan själv får välja

Snart kommer HKH Kronprinsessan Viktoria till Hässleholm. Hon skall besöka Pompeji-utställningen i kulturhuset.

Men tänk om hon inte har lust till det? Tänk om hon hellre vill besöka Vinslöv? Kanske ta en runda i Holgers hjulspår, sätta sig på bänken utanför Tavernan och ta en korv i lugn och ro, spela lite bangolf, sidda i solen eller spela bingobongo. Och om det varit grannare väder hade hon kunnat bada. Känna sig som en (halv)människa helt enkelt.

Men nej då hon skall knata runt bland gamla krukor och målningar och ställa lagom svåra frågor och verka intresserad och imponerad av allt hon ser och hör. Förmodligen med bredbrättad hatt och en fånig liten blombukett i handen.
Ok. Hatten har hon kanske själv valt att bära, men varför tvingas hon alltid gå med blommor i handen? Tror man att hon blir besviken annars, förväntar sig givaren t o m att hon skall bli glad och överraskad när hon får den?

Vi lever olika liv hon och jag och det beror naturligtvis på åldersskillnaden, men kanske inte bara. Jag är inte avundsjuk på hennes liv. Undrar om hon är avundsjuk på mitt?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Det stod att hon skulle besöka "andra sevärdheter i kommunen" när hon ändå var här. Jag tog för givet att med detta menades Vinslöv, Söderparkskolan och minigolfbanan. Om hela blogg-Vinslöv gör gemensamt slag i saken kanske vi kunde bilda häck mellan Tavernan och Rondellen. Jag har också några envisa pelargonier att binda en liten bukett av så hon inte blir besviken på den fronten.

Nu sticker jag ju till Buss-SM i Göteborg över helgen, så du får bli sammankallande och styra upp det här litegrand...

Hinner vi samlas på Hedbergshuset och måla lite flaggor att hålla i handen? Hoppas det...

Kram

Kram

2008-09-27 @ 00:17:11
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Ekelundskan:Som jag styrde och ställde här hemma medan ni var iväg, men inte kom hon hit. Kanske hon var på McDonalds?

2008-10-01 @ 00:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0