Nominera mera!

Snart är det dags för galan "Svenska hjältar" som arrangeras för andra gången. Jag såg den i fjor och grät mig igenom hela programmet, t o m sönerna syntes uppenbart berörda. Det är personer som agerat modigt och eller oegennyttigt och vars handlingar haft betydelse för andra människor, typ.
Via bl a aftonbladet.se kan man nominera en vardagshjälte. Det skall jag nog göra.
Jag tycker som bekant att man skall uppmärksamma det goda.

En mer lokal variant har vi där jag bor där man inom kort, för femte gången i rad korar årets Hässleholmare som är en utmärkelse som går till en person eller organisation som gjort förtjänstfulla insatser till gagn för Hässleholms kommun.

Själv hoppas jag bli Vinslövs lucia 2008.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Man kan bara bli lucia om man har långt hår. Annars får man bli tärna...

Ska man dessutom lyckas i Vinslöv är det en klar fördel om man tillhör Missionskyrkans glada skara... Men å andra sidan är du ju fotbollsmamma, Söderparksmamma, expert på pallkragar och inflyttad med klingande dialekt, så dina chanser är oerhört goda! För att inte nämna vacker...

Jag lägger min röst på dig!

Till lucian alltså...

Vinslövs...

2008...

Kram

2008-09-11 @ 19:51:30
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Annars får jag väl satsa på en roll i Plötsligt i Vinslöv II

2008-09-11 @ 20:04:32
Postat av: Malena

På dagis får alla som vill vara Lucia, det är demokratiskt! Hur är det med demokratin i Vinslöv?

2008-09-12 @ 13:45:27
Postat av: Agneta

Här får alla som vill vara med i missionskyrkan vara lucia, även om man inte går på dagis. Lite som Knutby fast vi dränker inte varandra i badkaret.

2008-09-14 @ 16:33:51
Postat av: GreenHeart

Mycket bättre att dränka sina sorger (och eventuella lucia-konkurrenter?)under glada byafester och hoppas att Missionskyrkan får en välförtjänt framträdanade roll i Plötsligt i Vinslöv II. Förslag på undertitel?

2008-09-14 @ 18:49:29
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: GreenHeart

Mycket bättre att dränka sina sorger (och eventuella lucia-konkurrenter?)under glada byafester och hoppas att Missionskyrkan får en välförtjänt framträdanade roll i Plötsligt i Vinslöv II. Förslag på undertitel?

2008-09-14 @ 18:49:29
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0