Ledaren, medlaren och lilla jag!

Brevid mig på skrivbordet ligger senaste numret av MåBra. Jag har precis läst färdigt en artikel som handlar om syskonforskning. En forskare vid University of Carlifonia har konstaterat att personligheten inte framförallt är genetiskt betingad utan beror främst på placeringen i syskonskaran.
Så att jag är som jag är, är helt och hållet mina storasystrars fel.
Så enligt forskaren så är storasyster "Y" ledaren, en ansvarsfull ledartyp som är bra på att organisera och är praktisk och noggrann.
Storasyster "I" är medlaren som har stora diplomatiska talanger och är bra på att kompromissa och starta framgångsrika företag.
Själv är jag charmtrollet (jo det står faktiskt så) familjens clown som har lätt för att prata och lyssna på andras livshistorier, vill bli omtyckt och leva fri som fågeln.
Nej, jag tycker nog inte att beskrivningen passar in på någon av mina systrar.

I beskrivningen står det också om kända småsyskon, ensambarn osv.
Största systern jämförs med Oprah Winfrey (i valfri viktklass antar jag), mellansystern är en blandning av Helen Mirren och Britney Spears, medan jag är som GUDRUN SCHYMAN. Vem i helvete vill vara som en katastrof?

Ensambarnen jämförs med Brooke Shields. Vem faan minns Brooke Shields?

Kram
Agneta

Och på lördag kommer Dan Hylander till Vinslöv

Kommentarer
Postat av: Anette

jag är ett mellanbarn....trodde du inte va?

Helen Mirren är iofs en favorit men Brittan??



2008-09-02 @ 20:16:52
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Malena

Jomen vissa likheter med Schyman finns väl, har ni tex inte båda uppträtt opassande på en biograf?Själv har jag förstås aldrig gjort något opassande någonstans och har heller ingen blogg där du kan göra motsvarande påhopp :)

2008-09-02 @ 20:18:13
Postat av: Inger

Va roligt Malena, jag hade helt glömt bort bioepisoden. Storasyster "I" är medlaren som har stora diplomatiska talanger och är bra på att kompromissa och starta framgångsrika företag, det är väl egentligen bara det sista som inte stämmer men det kommer, det kommer och förresten är det nog många som kommer ihåg Brooke Shields när hon badade naken med Christopher Atkins i den blå lagunen.

2008-09-02 @ 20:58:34
Postat av: Agneta

Anette:En drottninglik tatuerad kvinna är vad man får om man kombinerar dessa båda kvinnor. Känner du igen dig då?

Malena:Nej du har ingen blogg, din fegis. Men jag äger rätten att plocka bort grova påhopp. Men detta får vara kvar, så du får ta i lite mer nästa gång. Fast gärna på någon annans blogg. Men det är skönt att du kommit till buds igen så att inte din syster (medlaren) behöver ringa mig och fråga var du är.

Inger:Om man minns Den blå lagunen eller ej är nog en generationsfråga. För att ett företag skall bli framgångsrikt krävs det nog att man anställer ett charmtroll som har lätt fr att prata. Så hör avdig när du tänkt klart.

2008-09-02 @ 21:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0