I fläckig klänning

och trasiga strumpor har jag vandrat denna dag, i hemmets lugna vrå. Varför då undrar ni kanske, kan jag ha gått och blivit sjuk? Men nej då, jag är fullständigt frisk, åtminstone så frisk en sån som jag kan bli. Men jag har haft semester!!!!

Så jag har ägnar dagen åt klassiska semesternöjen som städning, matlagning och tvätt. Jajamensan, rörmokaren var här i morse och kopplade in tvättmaskinen dagen till ära. Så oj vad jag har tvättat idag. Dessvärre har den stått oanvänd med luckan stängd ganska länge så det luktade, typ, illa när man öppnade luckan. Men jag kan i alla fall tvätta nu och det är huvudsaken, fast det var rätt bra innan också. Då lastade vi bilen full med tvätt och körde knappt en mil till ett ställe där mina svärföräldrar råkar bo. Två dagar senare kom kläder och lakan tillbaka, rena, vikta, manglade och strykta, detta till priset av en kopp kaffe, antingen en slät kopp, eller med kanelbullar som svärmor bakat. Ja det var nog lite bättre förr.

Eftersom mitt vikariat på jobbet snart går ut har jag även ägnat mig åt jobbsökeri. 4 st ansökningar har gått iväg den senaste veckan, så det så. Och imorgon skall jag på introduktionsdag på jobbet.

I gårkväll skulle jag egentligen varit på föräldramöte med äldste sonens klass, men det blev inställt pga sjukdom. Åh så besviken jag blev, jag som ser fram emot det lika mycket varje år.
Förra veckan var maken på föräldramöte för mellanbarnet. Där hade man slopat det obligatoriska kaffet och istället infört fruktstund. Men eftersom maken inte tål frukt tyckte sonen synd om honom och meddelade att pappa nog skulle uppskatta en konjak istället.

Visst är det bra med komersiell TV förresten så att man har tillgång till så många kanaler? Som i helgen t ex; då kunde man välja om man ville se musikprogram med Jonas Gardell, Thomas Järvheden och Petra Mede i kanal 3 eller i kanal 5. Borde nog skaffa parabol så att vi har möjlighet att se Petra Mede i ännu fler kanaler.

Och ikväll är det andra avsnittet av Främmande fågel. Kl.20.00 i 4:an. Glöm föralldel inte det.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Kära kloka Agneta. Jag saknar dig. Tur att jag kan njuta av din blogg - som typ konstgjord andning i väntan på ambulansen. Fast mer positivt. Jag längtar efter fläckig klänning och trasiga sockar men vad gör man när maken bara tvättar och syr dagarna i ända? Eller kanske det bara är min fantasi som spökar? En liten undran, är det inte lite sent med en introduktionsdag för dig när du snart slutar? Jag antar att det är som hos oss, alla nyanställda samlas på hög (gissa hur dom luktar efter ett tag)och skickas på introduktion tillsammans nån gång i slutet av året. Oavsett om man jobbar kvar eller ej, det måste ju vara rättvist!

Kram

2008-09-23 @ 17:19:54
Postat av: Anette

Denna kommentar delas nu upp i punkter så att mitt budskap framgår med tydlighet.



1. Du glömmer väl inte att du tar med en projektledare i dina jobbansökningar ?



2. Introduktionsdag?? Jag är kanske inte anställd??



3. Andra avsnittet??? Vad hände med det första? eller har det redan varit tisdag förra veckan??

2008-09-23 @ 17:46:20
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Agneta

Grönböna:Det du (och jag) behöver är en rejäl gravöl. Jag lovade att ta tag i det när jet legen från Sicilien gått över. Och nu är ju arkitekten hemkommen från Baltiska skärgården. Jag hoppas din svåger överlevde resan också och att det inte blev kasedans.

Anette:1.Självklart. Parollen lyder:Ta två, betala för tre. Det är klart man måste ha en projektledare.

2.Jo, nog är du anställd, du har bara varit det alldeles fr länge för att komma ifråga för detta exklusiva arrangemang. Två år är nog max.

3.Det första sändes mycket riktigt förra veckan. Fast klockan 21.00, precis som ikväll. Jag ville bara att ni skulle värma upp med lite idol först.

2008-09-23 @ 20:05:04
Postat av: Itsme

Vadå introduktionsdag? Du kan ju allt! Och du tänker väl inte missa dina nya fina gardiner imorgon? Pyntat och fint i nya salongen vill jag lova.

2008-09-23 @ 21:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0