Hur gick det sen?

Jag var precis inne på aftonbladet.se. Där hade de en artikel om vad som hände med Coco, Leroy och Bruno och alla de andra i kultserien Fame.
Själv undrar jag  vad som hände med dem i "Lära för livet". Carin Mannheimers serie om en skolklass i Göteborg i slutet på 70-talet. Någon som minns den?
Jag minns att det var en som omkom i en mopedolycka, jag tror han hette Peter och så var det en kille som hette Henrik som var snäll men ändå fick en tjej. (Det var ju en dramaserie och inte på riktigt)

Kan någon hjälpa till med en uppdatering av mitt minne i detta hänseende?

Dessutom minns jag mycket svagt en finlands-svensk deckare som hette "Någon borde sörja." Jag minns att denvar otäck för en tjej i 10-årsåldern från landsbygden. Jag minns däremot inte vad som var läskigt, om det var för att det handlade om stan, att det fanns en mystisk man som hette Palmér och att hans namn påminde om statsministerns eller om det var för att den var i svartvitt. Även här önskas mer info.
Dessutom tror jag att jag missade sista delen så jag vet fortfarande inte vem, som var mördaren.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Den sistnämnda serien har jag helt missat.

Däremot kommer jag ihåg en deckare som hette "Ärliga blå ögon" om en dam som klädde ut sig och snodde pengar av folk. Pengar som hon sedan gömde i en kakelugn. Du hör själv - vilken mystik...

Detta är ju fin-fina exempel på något SVT kunde köra som repris under sommarkvällarna. Alla de repriser som nu visas har ju bara ett halvår på nacken och är knappast något vi vill se igen så snart efter.

Kram

2008-09-27 @ 00:21:53
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: GreenHeart

Efter att ha somnat i mysiga storkillens säng, under förevändning att vi skulle berätta Bellman-historier för varandra, väcktes jag vi ett-tiden av maken som undrade om jag skulle lägga mig.(?!)Jag blev naturligtvis klarvaken och kunde inte somna om. Råkade börja titta på en, inte alltför högkvalitativ, actionfilm med Rob Lowe. Borde sova men var tvungen att se hur det hela skulle sluta, klockan 2.30... Höll mig vaken m h a choklad, en ren naturprodukt. All denna kamp var dock förgäves, kl 2.15 meddelade digitalboxen "ingen signal". Så snälla, om någon där ute IRL såg detta mästerverk, berätta hur filmen slutade så att jag äntligen kan somna!

2008-09-29 @ 23:00:20
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Agneta

Ekelundskan:Ärliga blå gon med Anna Godneius i huvudrollen gick inte av för hackor.Hon bytte t o m ögonfärg vilket jag tyckte var magiskt. Jag bodde ju på landet och hade inte hört talas om färgade kontaktlinser, inte om kontaktlinser överhuvudtaget. Nej, bort med Morden i Midsomer och sänd Ärliga blå ögon och NP Möller hela sommaren!

GreenHeart:Du hittar så många spännande filmer när du är uppe på natten och tittar. Du hittade ingen du kände igen i rollistan? I så fall kan du ju fråga henne/honom hur den slutade?

2008-10-01 @ 00:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0