Här är jag!

Som ni kanske, kanske lagt märke till så har jag inte bloggat sedan i fredags och det är i och för sig inget märkvärdigt med det. Men jag tänkte ändå att ni kanske undrat om det hänt mig och mitt lilla modem något. Och oron var befogad. Modemet la nämligen av helt plötsligt när dottern var inne och surfade häromkvällen.

Maken lyckades dock att laga det men dröjde med att informera oss om saken. Det var när han inte dök upp till femdygnsprognosen som jag anade oråd och förstod att något hade hänt. Och mycket riktigt, internet funkade igen och det gick att spela nätpoker, som vanligt.
Han har nämligen bestämt sig för att spela ihop pengar till en motorcykel. Vi får väl hoppas att det finns motorcyklar med hållare för käpp och en liten låda för löständerna. För det måste vara svårt att köra med löständer, lufttrycket borde göra att man sväljer dem, eller...?

Fast han köpte ny gräsklippare igår, så han är ändå en lycklig man.

Och på lördag kommer Dan Hylander till Vinslöv. Biljetterna är inköpta och maken har repat in "Skuggor i skymningen" på gitarr. Själv kan jag texten utantill till en, som jag tror, helt okänd låt som går så här:
"Hej Silver är du galen, i finkostym och blanka skor, vem möter du i hörnet, i hemlighet där ingen ser?
Maria, vackra drömmar, hennes ögon går i grönt, och håret viskar aningar om rött.
Och titta nu han ger henne en ros, vad är det som har hänt, har mina ögon tagit fel, har Silver blivit kär osv, osv."
Någon som vet vad den heter? Inte jag i alla fall.

Vi har som sagt köpt biljetter och uppmanar alla vinslövsbor att göra likadant. Även om man inte gillar Dan Hylander så anser jag att man bör uppmuntra initiativet. Det innebär en stor ekonomisk satsning för arrangörerna och det vore synd om de gick med stor förlust. Man kan ju alltid ta med sig en mp3-spelare med sin egen favoritmusik.

Det var allt för denna gång!
Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Mrs G

PRO Angels tar emot nya medlemmar!

2008-09-02 @ 19:47:14
Postat av: Inger

Den heter Silver och är med på September-skivan, det glädjer mig att du äntligen fått upp ögen för Dan Hylander, jag vill dra mig till minnes att du inte visade någon större uppskattning när jag spelade Calypso-skivan sju ggr om dagen fast det var ju under din Peter Cetera och Chicago-period. Fast bäst är ändå Farväl till Katalonien.

2008-09-02 @ 20:47:26
Postat av: Ekelundskan

Jag är själv novis i ämnet "Sånger av och med Dan", men just den du nämnde kan jag också utantill. Det måste betyda något - jag undrar bara vad?

Vi ses i vimlet...

2008-09-02 @ 20:59:15
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Mrs G:Jag skall fundera på saken. Vad krävs för att bli medlem? Nyputsade skor?

Inger:Ja Katalonien är bäst. Den kan jag också utantill. Du har missfrstått det hela, det var när du tvingade mig sjunga till gitarr intresset var svagt. Inte när någon annan spelade och sjöng.

Ekelundskan:Är det sant att du kan Silver utantill? Ses vi i Tallparken?

2008-09-02 @ 21:22:48
Postat av: Inger

Du sjöng ju så snabbt när jag spelade Get back bara för att jävlas, därför tappade jag mitt självförtroende annars hade jag nog varit nåt stort inom musiken idag, och sluppit sitta här med våndan och ams.se som startsida på datorn.

2008-09-03 @ 07:23:28
Postat av: Totte

Nej, snälla Agneta! Inte kan man väl gå på Dan Hylander om man inte gillar Dan Hylander... Inte när det är PiV-fest på Tavernan, ett stenkast därifrån, samma tid.

2008-09-03 @ 14:21:50
URL: http://thomasjalkling.blogg.se/
Postat av: Agneta

Inger:Ju snabbare jag sjöng desto fortare blev man klar med elendet. Trist att familjen gått miste om två stora gitarrtalanger. Före dig fanns det en annan som var väldigt duktig men som bromsades pga att ingen kunde stämma gitarren. Och inte tror jag att hon har ams.se som startsida.

Totte:Nej det är klart. Det ena initiativet bör uppmuntras lika mycket som det andra.

2008-09-03 @ 19:07:58
Postat av: johan

hej!letade själv efter titeln till låten du sjungitpå, o hittade din sida. jag har den på LP men kunde först inte hitta den men nu! den heter "I hemlighet" o är med på den även annars mkt sköna plattan Calypso.

hälsningar Johan

2010-08-19 @ 19:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0