Dagens slogan

Idag åkte jag tåg till och från jobbet och allt gick enligt planerna.

När man går från jobbet till stationen i Kristianstad passerar man ett skjul intill järnvägen som är en samlingsplats för fyllon vuxna människor utan förvärvsarbete som dricker alkohol även på vardagarna. Idag hade de t o m slagit upp tält och satt blommor i ölburkarna, så det såg nästan lite hemtrevligt ut. En gick utanför och räfsade medan fem-sex stycken satt innne i skjulet och hade (bränn)vinprovning.
De är ganska harmlösa och stör mig inte där jag går. Jag tycker mest att det är tragiskt att de låter sina liv, det enda de får, så gå till spillo. Men jag kan inte gärna hjälpa dem eller prata dem till rätta.
Fast jag kanske skall prova med följande slogan: "Sluta grogga, börja blogga!" Tror ni det funkar?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: jessica

Hahaha.....skrattar högt här i tv soffan!

Om jag får uttrycka mig lite försiktigt så tror jag inte riktigt att det hade gått hem. Men det förgyllde min kväll med ett gott skratt iallafall.

Kram

2008-09-19 @ 22:32:47
URL: http://jh73.blogspot.com
Postat av: Agneta

Jessica:Nej jag är själv tveksam över idén, men nu när man kan surfa trådlöst är det kanske lättare för dem. Det finns nämligen inget bredband dit.

2008-09-20 @ 07:23:31
Postat av: Linda P

Hmm, ja så himla harmlösa vet jag inte om de är. Jag blev nästintill attackerad när jag skulle köra till jobbet en morgon för inte så länge sedan. Fick kryssa emellan två stycken och sedan löste jag det hela så som jag brukar lösa så många andra problem.





Jag ringde till sambon och beklagade mig. ;)



2008-09-20 @ 19:11:24
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Agneta

Linda P:Det kanske är så att de befinner sig i olika mentala stadier vid olika tidpunkter av dagen. De gånger jag passerat har de varit mycket mer intresserade av spriten än av mig, vilket jag å andra sidan är van vid när det gäller män.

2008-09-21 @ 10:34:16
Postat av: Linda P

Ahh sååå, men då tar jag det som en komplimang då :) 08.30 är ju annars en kritisk tidpunkt.

2008-09-22 @ 18:33:01
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0