Apropå arv

Idag debuterade äldste sonen i skolorkestern eftersom han spelar el-bas sedan drygt ett halvår tillbaka. Jag trodde aldrig att jag skulle få barn som hade någon musikalisk ådra. Vilken tur att det var makens anlag som var dominanta i detta sammanhang. Annars är det nog jag som är den dominanta av oss två.

Fast jag trodde faktiskt inte att jag skulle hamna i styrelsen för en fotbollsförening heller. De enda gångerna jag spelade fotboll var när jag var tvungen på gympan. Då fick jag stå i mål där jag gjorde minst skada och så var det lättare att skjuta av mig mössan då.
Jag tillhörde den skara på en par tre stycken som aldrig blev valda utan där lagledaren i endera laget sa:Ni kan ta resten!
Men vad är dom idag? Ja inte tror jag att de är v ordf i någon fotbollsförening eller ansvarig för leksaksståndet på den årliga loppmarknaden i alla fall! Så det så.

Kram
Agneta

Och på lrdag kommer Dan Hylander till Vinslöv

Kommentarer
Postat av: Malena

Trodde annars blockflöjt skulle vara ett givet val?

2008-09-02 @ 20:11:29
Postat av: Ekelundskan

Sonen övergav som bekant fotbollen till förmån för fiolen. Varje kväll när det ska övas blir vi bittra ovänner eftersom jag inte behärskar nämnda instrument och därför inte vet om han spelar fel. ATT han spelar fel hör vi, men hur mycket fel har vi ingen aning om.

El-bas kanske blir steg 2 kan vi hoppas...

2008-09-02 @ 21:03:46
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Malena:Jag fick just aldrig någon uppskattning för mitt blockflöjtsspelande. Det hände nästan alltid att folk slängde på luren i örat på mig.

Ekelundskan:När vi var barn så hade vi en granne som valde att spela valthorn på kommunala musikskolan. Tänk på det du.

2008-09-02 @ 21:32:21
Postat av: christel

Spela var jag inte bra på men på en idrottsdag fick jag kasta slungboll. Det var bara det att jag snurrade ett halvt varv för mycket och bollf-n for rakt in i den stackars pupliken. Ett kast blev det bara...hmmm, undrar varför??

2008-09-02 @ 22:03:29
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: Nina Kristensson

Tänk att jag har fått utveckla mitt blockflöjtspelande. Jag äger numera även en altblockflöjt men det är dåligt med psalmer i dagens spelböcker.

Med tanke på alla och allt annat som stör min sömn så kan jag tyvärr inte påstå att jag saknar att du ringer och spelar.....fast kanske lite ändå......

2008-09-02 @ 22:10:29
Postat av: Agneta

Christel:Det är vad jag alltid sagt, idrott är farligt. Men slungboll har jag aldrig provat. Förmodligen hade någon före mig kastat bort den och så hade man inte råd att köpa ny. Tänk om det var inom det jag hade min talang!

Nina:Ja du är lycklig du som fått spela och t o m kan försörja dig på det. Men om du ändå är vaken kanske du vill höra något vackert?

2008-09-03 @ 19:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0