Tamiflu tamejfan

Nu har jag precis tagit den första penicilintabletten på ca 40 år. En kur som jag i mitt ömkliga tillstånd fick GÅ till Apoteket och hämta.
Än har jag varken känt av verkningar eller biverkningar av den, men hoppas att den verkar utan att märkas och det snabbt.
Just nu känner jag mig inte så pigg, men det kunde varit värre, det kunde varit så att jag haft fågelinfluensa och tamiflun var slut, som i "Främmande fågel" som är på tv ikväll.

Det blir en perfekt uppladdning inför helgen för på fredag åker jag till Gotland. Jag och världens bästa storasyster skall ha en helg helt för oss själva i Visby, utan män, barn och hundar. Undrar när det hände sist. Jag undrar om det någonsin hänt faktiskt. Inte ens på preddens tid, för då höll vi mest till i Kräklingbo. Och dit åker inte Maria Waern och utreder brott, hon håller mer till i turistiska miljöer när hon är på teve. Som av en händelse.

Kram
Agneta






Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Ni ska alltså ta en weekendresa?!

En sådan folk brukar göra till Köpenhamn, London, Paris eller Rom i maj för att möta våren eller i december för att julhandla?

Men ni ska till Visby? I oktober?! Med en pågående urinvägsinfektion?

Har jag fattat rätt?

Jamen då önskar jag er en trevlig resa!

2008-10-07 @ 21:43:36
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: GreenHeart

Och ett litet tips inför resan från en van penicillin-användare: Acidofilus i form a fil eller tabletter(apoteket)intages genom munnen vid behov. Svampdödande salva och vagitorier intages företrädesvis på annat sätt än genom munnen vid behov.

Men det funkar säkert med en fårskalle och en sejdel gotländsk öl också. Om inte annat så får din syster det mycket roligare när du ska försöka få i dig ovanstående genom lämplig kroppsöppning...

Kram

2008-10-08 @ 16:36:01
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Inger

oj, jag glömde visst att berätta att Tyzon är hemma i helgen, känns det som att helgen är förstörd nu?

2008-10-08 @ 19:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0