Riksdagens roll under 70-talet

vet jag inte så mycket om, men när jag bad maken om tips på vad jag skulle blogga om var det det förslaget jag fick. Det är nämligen titeln på en bok han läste under sin studietid i Växjö. Det var sådant han tyckte var roligt innan jag kom in i hans liv och han fick andra krav på nöjen.

Men han har recenserat den för mig och den handlar om vilka motioner och propositioner som kom in under detta decennium och vilka följder det fick för väljarna.
Kanske något att läsa nästa vecka då jag har semester?

Fast då skall jag klippa mig, åka till Malmö och släppa ut hunden.

Och på tisdag skall jag lyssna på Johan Glans i Hässleholm.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Jag blir helt matt!

Du måste ta det lite lugnt när du nu äntligen ska vara lite ledig...

Jag noterade däremot att du skulle "släppa ut hunden". Det måste betyda att den ännu inte är helt "promenadvänlig", vilket min nog aldrig kommer att bli. Allt vi lärde oss på Hundklubben var tydligen nonsens och rappakalja...

2008-10-21 @ 20:49:33
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Biggan

Semester.......låter härligt. Ha dé gott.

Låter som att vi ska göra ungefär samma saker nästa vecka. Ska också klippa mig, gå ut med hunden (grannens) och lyssna på Johan Glans på tisdag.

Malmö tar jag ikväll istället.



Vi ses i vimlet på Häck

2008-10-22 @ 06:11:54
Postat av: Vän av ordning

Vem har stängt in hunden i Malmö?

2008-10-22 @ 12:12:55
Postat av: Malena

Mycket Växjö just nu, nostalgisk och allt. Då måste det ju snart vara läge för ett besök?

2008-10-24 @ 14:21:33
Postat av: Totte

Jag har också ledigt några dagar nästa vecka.Men boken om Riksdagens roll på 70-talet hoppar jag över. Det känns lättare att be Jörgen recensera över några flaskor whiskey...



Klippa mig - Ja!

Släppa ut hunden - Ja!

Häck - Både nej och ja!

2008-10-25 @ 08:26:23
URL: http://thomasjalkling.blogg.se/
Postat av: Agneta

Ekelundskan:Nej promenadvänlig lär hon aldrig bli. Men jag skrev mest det för att jag vet att jag har en hängiven djurrättsaktivist som läser min blogg. Eller hur U?

Biggan:Då ses vi ju på tisdag! Uppträdde du eller lyssnade du bara? Jag såg att det var många ställen att välja på i Malmö i onsdags. På onsdag är det Dockan för mig.

Vän av ordning:Det är många hundar i Malmö som behöver komma ut. När skall du själv komma ut förresten?

Malena:Du har rätt. Ett smålandsbesök vore på sin plats. Vi kan ju förbereda oss genom att läsa "Kulturens svarta hål" så vi kommer i stämning.

Totte:Den boken är dessutom så tjock så den bör du spara till sommarsemestern. Men om Jörgen recenserar något över en whiskey så blir det nog sångpärmen.

2008-10-25 @ 11:31:03
Postat av: GreenHeart

Visst läser jag bloggen din. Med långa mellanrum dock. Denna gång ovanligt långt och det känns.

Vad gäller dina djur är jag glad att du åtminstone känner dig bevakad om du nu inte har vett att bli inspirerad.

Hälsar gravölslängtande djurrättsaktivist

2008-10-26 @ 12:51:15
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0