Plötsligt i Vinslöv

För drygt en halvtimme sedan vaknade jag av ett ryck och tåget stannade. Jag var plötsligt i Vinslöv efter en heldag i Hässleholm och Malmö.

Tänk er följande scenario:Du bor i en liten by. Du har precis fått lön och råkar ha tre timmar över i landets tredje största stad. Och vad händer? Jo du har ingen lust att shoppa! Är det en välsignelse eller förbannelse? Förbannat tråkiga timmmar blev det i alla fall, innan det var dags att träffa super-duper-kompisen A-K på "vårt" stamhak "Smaklöken" på Lilla Torg.
Bara det var värt resan och väntan. Och så drack vi varsin öl, vi som träffats genom nykterhetsrörelsen och fast det bara var onsdag. det kändes lite rebelliskt. Men det är viktigt att göra upp med sitt förflutna. Den som sitter fast i det gamla kan aldrig gå vidare.

Sedan åkte jag till Dockan Comedy på restaurang Elefanten där jag skulle uppträda. Jag var inte på topp med sprängande huvudvärk och kraftigt illamående i början på kvällen. Däremot var jag sagolikt vacker i mina nya frisyr när jag stod ute i mörkret och väntade på Mats o co. Strålkastarljuset förstörde frisyren och helhetsintrycket lite. Det är väl något med värmen.

Jag fick reda på att jag skulle uppträda som nummer två efter en kanadensare (alltså en riktig, inte bara en som varit där på semester i sin ungdom, se tidigare inlägg) och att det fanns gotlänningar i publiken. Det gjorde att jag ändrade början lite vilket gjorde mig lite förvirrad. Men på det hela taget gick det hyfsat.
Jag hade lite problem med mikrofontekniken. Jag visste att Elin sagt att man skulle hålla mikrofonen utmed hakan någonstans. Men jag hade svårt att bestämma mig för vilken haka, så jag glömde bort mig och placerade den under/mellan hakorna i stället för på, vilket gjorde att jag inte hördes så bra fick jag veta. Men den knökfulla lokalen var inte så stor så det hördes rätt så bra ändå.

Vi var 10 st + konferencier som uppträdde. Jag trodde att det skulle bli en lååååång kväll, med så många men det gick snabbt. Alla var väldigt duktiga på att hålla tiden. Alla var väldigt duktiga överhuvudtaget. ICA-Paul avslutade den mycket lyckade kvällen.
Och så fick jag skjuts till centralen av en som jobbar ihop med dottern till Mr Bangolf i Plötsligt i Vinslöv. Bara en sån sak.

Natti natti
Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej...du vet det där som du bad mig om....

Jag har redan gjort det....i förväg liksom....



Tur att denna veckan är över snart, vi har liksom saknat dig på jobbet. SÅ hälsa sonen att det där med flrtidspension blir det inget av så länge vi får ha dig.

Kram

2008-10-30 @ 15:49:42
URL: http://an1str.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0