Nyinköpt

Idag åkte jag lite tidigare från jobbet för jag hade nämligen fått lov av maken att handla något nytt och dyrt som hela familjen behövde. Ett bilbatteri.
Jo vi behövde verkligen det, för imorse var tredje gången på ca en månad som inte bilen startade och vi fick knacka dörr hos grannarna.

Jag körde till Volvo i Kristianstad, via Nosaby eftersom jag inte hittar så bra. Det är i och för sig inte lättare att hitta till Nosaby än till Volvo, men Nosaby letade jag inte efter, det bara råkade bli så.

Jag vet inte om jag tänker fel som vanligt, men på Volvo marknadsförde man både hyrbilar och vandringsryggsäckar. Är inte det lite negativ markandsföring för en bilaffär? De skall väl sälja Volvo, spolarvätska, wunderbaum och CD-skivor med dansbansmusik? Inte produkter som uppmuntrar alternativa transportsätt än att köra Volvo.

Hur som helst så fick jag prata med en man som förstod sig på bilbatterier. Han sa att han skulle börja med att mäta batteriet, varför vet jag inte, för de är väl lika stora allihop, men han gjorde det och konstaterade att det behövde bytas ut. kanske var det för litet i alla fall?
Men det märkliga var att när han skulle mäta det så öppnade han bakluckan. Jag frågade (och detta är alldeles SANT) vad han letade efter där bak. Han tittade lite underligt på mig och sa: "Batteriet! Det sitter här bak" Jag var helt övertygad att det satt under motorhuven eftersom det är den man öppnar på morgonen när inte bilen startar.
Förvåning nummer två infann sig strax efter då han viftade med ett par nycklar och sa "Är det de här du letat efter?"Han hade alltså lyckats hitta dubletterna till vår bilnyckel som vi varit av med i över ett halvår och som vi vänt ut och in på varenda byx- och jackficka fr att hitta. Och så hittar han det strax intill bilbatteriet, BAK i bilen.

Eftersom jag sett på mode- och inredningsbloggar att man brukar lägga ut bilder på nyinköpta saker som är ganska dyra vill inte jag vara sämre. Så här ser det ut. Ganska snyggt va`?


Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Mycket fint!

Hade dom det i några andra färger också?

Inte för att ditt svarta inte är snyggt, men vi har ju både en grå och en röd bil och jag tänkte det kunde vara fint med matchande...

2008-10-03 @ 07:50:00
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Inger

Va bra nu vet jag vart vårt batteri sitter, varken jag, Chrille eller Roger Björkman lyckades hitta batteriet på vår Volvo när vi skulle hjälpa Roger igång så vi fick skjutsa honom hem och överge bilen

2008-10-03 @ 12:45:26
Postat av: Agneta

Ekelundskan:Svart är klassiskt, passar till allt.

Inger:Då var det inte bara jag som var trög då? Skönt att vara i gott sällskap.

2008-10-04 @ 11:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0