Myndigt

Jag är numera statligt anställd. Som sådan betraktas jag som myndighetsperson. Det innebär att jag får stämpla och skriva under viktiga dokument som skall diarieföras och sparas i typ 1000 år i fall någon skulle fråga efter dem.

Jag vet inte hur jag skall förklara det, men just den titeln känner jag mig lite obekväm med. "Myndighetsperson", det känns så........... myndigt. Det stämmer dåligt överens med min personlighet. Visst, jag är 42 år och har varit myndig i snart 25 år, men epitet är tungt att bära för en sån som jag.

Jag tror att omgivningen inkl kollegorna är benägna att hålla med mig. Mycket kan jag kallas för, men jag tror inte att det är det första man tänker på när man ser mig.

Men jag är ganska bra på att ge service, åtminstone till de som kommer långt ifrån och som vill ha många stämplar på sina dokument. Det hör nämligen ihop, ju längre ifrån, desto fler stämplar.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0