Kört för i år

I natt ställdes Europas klockor tillbaka och vintertiden är här. Eller normaltiden, som det egentligen är. Det är alltså bara normalt 5 månader om året, majoriteten av året är således onormalt.
Jag måste erkänna att jag ställde om klockan redan igårkväll, eftersom jag ansåg att jag behövde den extratimmen bättre då. Jag ville hellre ha en lång lördagkväll än en lång söndag.

När vintertiden är ett faktum inser man också att vissa saker är körda för i år. Man skulle kunna säga att detta är den internationella "kört-för-iår-dagen" då man konstaterar att det t ex är för sent att stoppa lökarna i jorden, att skörda solrosfrö eller att spela in en julskiva.
Visserligen är det nästan två månader kvar till jul, men det tar ändå ganksa lång tid att spela in en skiva. Musiker skall bokas, låtar skall repas och skivor brännas.

Hoppas att Carola också kommit på att det är kört för i år att spela in en julskiva.


Kram
Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0