Helgdagskväll i tegelvillan

Så var det helg igen. Då skall jag ägna mig åt helgnöjen som att tvätta, handla och gå på innebandymatch. Egentligen hade jag tänkt skura köksgolvet också, eftersom det är genomskitigt, men så hörde jag på radion att "Enstaka skurar över hela landet" så då väntar jag ju på det.

För övrigt har arbetsveckan varit bra, även om jag blir ständigt missförstådd och nästan lite hånad av mina närmaste kollegor. Detta trots att jag försöker dela med mig av mitt kulturarv och ge dem lite bildning. Eftersom vi befinner oss i en akademisk miljö tog jag idag med mig en populärutgåva av en doktorsavhandling i etnologi. Det var gotlänningen Ulf Palmenfelts forskningsprojekt "Osedliga historier" jag hade med mig. Den ligger nu i en hemlig låda i receptionen för vem som helst som bemannar receptionen att fördjupa sig i. När de läst den och framförallt beskådat de rika illustrationerna i boken tror jag att jag kommer bemötas med en helt annan respekt och vördnad än tidigare.
En person som besitter en sådan bokskatt kan inte annat än tas på största allvar.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0