GRATTIS

Idag fyller min älskade storasyster år. Det firar jag med att äta något onyttigt till kvällsfikan.

Det var för övrigt hon som endast två år gammal gjorde det i vår familj numera klassiska uttalandet till mig ,som var alldeles nyhemkommen från BB, då hon var på väg till söndagsskolan med sina nya stövlar: "Naj, du lillesystar, du får int följe me till söndaskoln. För int har du tändar u int har du stövlar" Gissa om hon fått höra det många gånger.

När hon blir gammal skall jag ge igen, då skall jag säga: Naj du storesystar, du får int följe me på söndasdansn, för int har du tändar u int har du filttofflar.

Nu kan jag glädja mig åt han hon i 17 dagar är tre år äldre än mig, innan ordningen återställs på självaste Gustav-Adolfsdagen.

Grattis än en gång I, hoppas att du får en underbar födelsedag och att inte våra makar spelar upp alla pengarna ikväll.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Inger

Tack så mycket! Ja så var man då ett år äldre önskar att man var ett år klokare också.

2008-10-22 @ 09:10:42
Postat av: Agneta

Inger:Du är i alla fall tre år klokare än mig just nu.

2008-10-25 @ 11:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0