Glädjebloggen recenserar

Amelia nr 22/08.

Som utlovat kommer här en kort recension av senaste numret av Amelia.



Jag vill inleda med att bedyra att jag tycker att det är en i de flesta avseenden en mycket läsvärd tidning och är en av få tidningar jag köper. (Alla andra snor jag)

Några saker etsade sig fast mer än andra, t ex ett mycket griapnde reportage om Sune- och Bert-böckernas författare, Sören Olsson. Han skriver om sin son Ludvig som har downs syndrom och som också har ett medfött hjärtfel som gör att hans liv förkortas avsevärt. Om detta har han tillsammans med hustrun skrivit boken "Prins Annorlunda".
"-Jag känner mer smärta och sorg än innan jag visste att Ludvig var sjuk. Men närheten till döden gör också att jag njuter mer intensivt av livet. Det är bättre att ladda livet med kärleken för att han finns, medan han finns".
Något för oss andra att tänka på!

Efter detta blir kontrasten stor när ögonen faller på rubriken "Tar ni bort hår i rumpan?"
Ursäkta men jag tror inte jag förstått frågan. Snacka om mycket skrik för lite ull. T o m aphonor är kala där bak.

Och så kan man få lite tips på hur arbetsgivare tycker att deras anställda skall vara och inte. T ex tycker de att det är viktigt att deras anställda
- inte är överviktiga
-helst saknar dialekt
-ser vältränade ut
-inte har tatuering. YES!

25% rätt är bättre än inget.

Malin Wollins krönikor har jag för länge sedan slutat läsa, men en inte alltför vågad gissning är att den innehåller minst 10 könsord och att ordet fis jämte synonymer därtill förekommer minst 5 gånger i texten.

Tidningen avslutas med berättelsen om småbarnspappan som fick veta att han bara hade sex månader kvar att leva och då bestämde sig för att samla all sin livskunskap i en filmad föreläsning för sina barn. Den skall jag läsa när jag orkar ta mig an den.

Och på sistasidan är det en bild på nya Sciroccon.

Så där ja. Nu har jag sparat er de 35:- som tidningen kostade. Köp något gott för dem pengarna eller ge dem till Rosa bandet.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0