Bra tänkt!

Gudarna skall veta att jag inte alltid jublar över de politiska förslag och beslut som kommer från våra politiker, varken på riksplanet eller lokalplanet, men härom dagen läste jag i lokaltidningen om ett förslag som gjorde mig optimistisk.

Det är Hässleholms kommun som har långt framskridna planer på att anställa mångfalsdcoacher i syfte att stötta kollegor i utanförskap samt stimulera till mångfaldstänkande.

"Här i kommunen råder precis samma fördömar och samma trista skämt mot invandrare, religiösa och homosexuella som på många andra arbetsplatser i landet" konstaterar man självkritiskt i artikeln.

Att i kristider satsa på en sådan åtgärd är modigt och mycket klokt. I lågkonjunktur ser man oftast ingen tillväxt, förutom just när det gäller främlingsfientlighet.

Så grattis Hässleholms kommun, mer sånt och mindre Fru-Gårman-fjanterier.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Här på jobbet skryter jag faktiskt om Hässleholms kommun dagligen. Visserligen bara om sopsorteringen men ändå!

2008-10-28 @ 16:32:53
Postat av: Totte

...och jag fattar ingenting...

2008-10-28 @ 20:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0