Blottare och kvinnlig förebild

Idag roade jag mig med att googla på mig själv. OK jag erkänner, jag har gjort det förut, men inte alls kommit fram till samma förbluffande resultat som idag.

Jag skrev in mitt förnamn, det efternamn jag gift mig till samt orten där jag numera bor. Vissa saker kände jag igen såsom protokoll från den lokala fotbollsföreningen, medlemskapet i fanklubben till Plötsligt i Vinslöv, en och annan artikel om Söderparksupproret och lite länkar till Glädjebloggen.
Så långt kan jag erkänna, det var jag.

Men sen kom en rubrik som jag inte direkt ville kännas vid, det stod nämligen "Blottade sig på Pågatåget" Jodå, jag åker pågatåget flera gånger i månaden, jag erkänner direkt, men blottat mig? Jo en gång i Växjö, i ett skyltfönster, helt ofrivilligt dock, men jo, jag erkänner det med. Och i artikeln fanns såväl mitt för- och efternamn med, som min bostadsort. Visserligen inte tillsammans utan var för sig, men OK jag får väl erkänna den episoden med, trots att det tydligt framgick av artikeln att det var en man som utfört handlingen.

Nästa artikel gjorde mig betydligt gladare då artikeln var "Kvinnliga förebilder" Yes.
Jag dubbelkollade, men jodå, för- efternamn och bostadsort fanns med här också, även om de även här stod var för sig. Men visst erkänner jag detta fall också.
Men det skulle inte förvåna mig om det är en man som ligger bakom denna episod också.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Me too Brutus. Eller vad det nu var han sa Caesar. Jag är oxå en självgooglare, tror vi är ganska många om än i det tysta. Modigt av dig att ge självgooglaren ett ansikte, och vilket ansikte sen! Jag har dock begåvats med ett namn som bara finns i en upplaga (alltså min) så allt du ser och hör om mig är troligtvis (förhoppningsvis?) sant...

2008-10-09 @ 20:38:47
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Nina Kristensson

Det är egentligen ganska konstigt att det inte blev en större nyhet när du blottade dig i Växjö! Jag tycker att den episoden är ganska viktig i min/vår Växjöepok...tänk om jag skulle skriva en artikel om det......

2008-10-09 @ 22:11:38
Postat av: Agneta

GreenHeart:Jag har inte bara gett självgooglaren ett ansikte utan även blottaren en kropp-

Nina:Om du skriver en artikel om det så skriver jag en om overaller, kladdkakor och konfirmander som vem som helst som googlar på ditt namn kan hitta.

2008-10-11 @ 11:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0