Avgjort!

Nu är det avgjort, Sveriges bästa busschaufför finns i min hemkommun Hässleholm. I gårkväll avgjordes nämligen Bussförar-SM i Göteborg och vann gjorde Joakim Wehlin från Bjärnum. Trogna Glädjebloggläsare vet att han tidigare omnämnts här och att vi hållit tummarna ända sedan dess. Och visst hjälpte det.

Samtidigt i en annan, lite större, svensk stad korade Veckorevyn årets bloggare i olika kategorier. Bland pristagarna märktes Carolina Gynning, Blondinbella och Linda Rosing. Det gick ju bra, fast vi inte höll tummarna.

Och i Vinslöv håller vi tummarna för Mattias som skrivit till Peter i "Bonde söker fru". Det var han som hoppade från båten med en guldstjärna på.... mitten.
Var det bara jag som reagerade på att Peter och hans kavaljerar uteslutande pratade om sex, hångel och kroppsdelar, medan övriga pratade om kärlek, livskamrater och utstrålning?
Roligast var i alla fall kvinnan som älskade japansk, klassisk film som speed-dejtade bonden som utan omsvep förkunnande att hans absoluta favoriter var Stefan o Christer!

Men ikväll skall jag nog titta på favoriten Robin Paulsson om jag inte blir nerröstad av familjen som nog vill se "Takashi Murakami leker med konsten" som ju som bekant är Japans mest framgångsrike konstnär.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Nina Kristensson

Vill gärna upplysa dig om att jag känner Joakim och att vi gick på kyrkans barntimmar ihop och satt och tåflirtade med varandra under fruktstunden. Hans kusin kör barnens skolbuss. De du!

2008-10-17 @ 20:38:44
Postat av: Anette

Jag inser att jag har missat något stort och för vårt kulturarv helt fantastiskt.

Blondinbella.....fattar du att jag först trodde att det var du....herrejisses vilket gapskratt jag fick när jag fattade hur det hela ligger till.



:)))))))

skön helg hoppas jag att ni får i tegelvillan.

2008-10-18 @ 11:01:23
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: GreenHeart

Om inte Sveriges bäste buss-chaufför är klonad (borde han kanske bli nu?) brukar han frekventera min arbetsplats tämligen regelbundet. Får väl be om en attegraf nästa gång och se hur han reagerar...

hälsar

2008-10-18 @ 14:16:21
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Agneta

Nina:Om mina barn hade åkt buss till skolan hade jag också valat att den kördes av Sveriges bäste chaufför, eller åtminstone hans kusin.

Anette:Boken ligger i mittenlådan. Det är bara att öppna och läsa.

GreeHeart:En autograf är på sin plats. Annars kan du väl ta med en bok från din arbetsplats och be honom signera den.

2008-10-20 @ 19:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0