Svenska hjältar

I morgon är det Svenska-hjältar-galan. Den skall jag gråta mig igenom precis som jag gjorde ifjor.
Och så skall jag titta lite på Mark också. Jag har precis läst ut hans senaste bok "Hjärtat får inga rynkor". Ett riktigt lyckopiller.

Under dagen skall jag nog tänka ut vilka som är mina hjältar. I morgon kanske du får ta del av resultatet, eller också behåller jag det för mig själv.

Till sist vill jag påminna om vikten av att kunna se saker från lite olika perspektiv. Som t ex när Pelle Svanslös träffar en huggorm som frågar honom "Varför har du ingen svans?" och Pelle svarar "Och varför har du ingen katt?"
Ormen: "Vad menar du?" Pelle: "Jo, jag är en katt utan svans och du är en svans utan katt"

Så kan man också se på saken, om man tänker efter.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0