Sista veckan

som 41-åring börjar närma sig sitt slut. Och det känns. Min kropp som inte tål så mycket arbete har i dag fått nog och känner sig redan ett år äldre, 4 dagar i förväg.

Jag har nämligen tillbringat större delaen av dagen utomhus, med att räfsa löv och gräva upp rötter. Räfsan jag hade var inte den bästa. Den hade förslitningsskador kan man säga. Den var röd och hade glest mellan tänderna, som Tore Skogman ungefär. (En i min familj, hade f.ö. en skiva med honom när jag var barn)

Men när jag gick runt där och slet med Tore Skogman så glömde jag bort att tänka ergonomiskt. Istället tänkte jag på helt andra saker, som t ex varför inte män går på home parties.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Inger

F ö var det jag som var innehavare av en Tore Skogman LP, inte för att jag ville utan för att pappa varit i stan och då handlade han alltid med sig presenter hem och när han då gjorde dessa impulsköp så passerade tanken aldrig huvudet utan stannade i hjärtetrakten, mamma t ex fick ALLTID kaffekoppar tills hon försynt påpekade att hon nog hade tillräckligt med koppar efter det köpte han med sig en ungsfast form varje gång han varit i stan. Han var snäll vår far, det var han!

2008-11-03 @ 18:09:34
Postat av: GreenHeart

Bli nu inte grön av avund men jag har faktiskt Thore Skogmans autograf. Han uppträdde på Vinslövsdagarna i min barndom. Även storheter som Lena-Maria Gårdenäs och Kal P Dahl förgyllde landsbygden på den tiden. Vad gäller män och home parties måste jag erkänna att min man flera gånger erbjudit sig, att i mitt ställe, gå på de underklädesparties jag blivit inbjuden till. Men så är han också väldigt jämnställd!

2008-11-04 @ 17:47:25
Postat av: Agneta

Inger:Jo, det var han. Snäll och impulsiv. Du kunde ju försynt ha påpekat att du redan hade LP-skivor, inte av Thore Skogman, men av Gilbert O´Sullivan. Sjlv fick jag Barnen i Bullerbyn och Y fick Gunnar Wiklund om jag inte minns fel. Jag tror han tyckte lite bättre om mig. Eller också var det en kompensation för den spygröna porslinsdockan med tantfrisyr från JIE.

GreenHeart:Och nu är det bara lokala kids som mimar till Linda Bentzing. Jag tror att Uffe skulle kunna få med min jämställde man också, eftersom jag vägrar dylika aktiviteter.

2008-11-04 @ 20:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0