Så gott

Idag hände det något roligt i mitt annars lite torftiga liv. Och jag är så 
otroligt glad. Jag tror det är svårt att vara gladare utan att bli larvig.
Vad som gör mig så glad kan jag tyvärr inte berätta just nu, men om
alla drömmar, böner, förhoppningar och önskningar slår in så blir det
en middag med A. Och då kommer ni att få veta.
Om det inte slår in så återgår jag till att dyrka min gyllene sko som jag
fick av klubben i torsdags och låtsas som om ingenting hänt.

När jag var ute på lunchen och rekade inför morgondagen så hörde jag
Peter LeMarcs softa stämma strömma ur radion.

"Ååååhhh, det e så gott å må gott igen

Ja sörjer inget jag saknar e glad för det ja har
E bara lycklig att jag lever att ja finns kvar"






Det är en underbart livsbejakande "på-andra-sidan-krisen-låt".
Och det märks att han menar det han sjunger, att han ju
faktiskt gått igenom en djup, långvarig livskris, men kommit
levande ur den. Lite tilltufsad, lite äldre, men säkert mycket
tacksammare.

Jag har alltid varit en LeMarc-fan. Hans texter kryper in under skinnet
på mig och ändå ut i artärerna.
Jag såg honom live i Visby en gång i början av 90-talet. Hela
framträdandet var en enda ilning genom kroppen. Sen
kom Ronny och Ragge. Deras texter är ju också........... speciella.

Tänk på mig när du äter i morgon.

Kram
Agneta







Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Du menar inte...

Det är väl inte så att...!!!

Gud, vad spännande!

Hoppas, hoppas, hoppas!

KRAMAR - massor!

2008-11-24 @ 18:40:56
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

är också fjantigt glad :))

2008-11-24 @ 19:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0