Olika falla ödets lott

Postens VD, Lars G Nordström har drygt 900 000:- i månadslön. Det har jag också. Månadslön alltså. Det är det minsann inte alla som har. En del har timlön, andra har ackordslön, vissa har provisionslön och så finns det de som har pension. Som Lars G Nordstöm t ex.

Och så finns det pensionärer som vanvårdats i Halland i många år. Gamla som fick lägga sig kl.13.00 för att personalen skulle hinna få dem i säng innan "Hem till gården" började, eller vad det nu var de tittade på. Hur blir man så avtrubbad från all empati?

Och hur är man funtad om man tycker att man gör sig förtjänt av ca 1 miljon skattekronor i månaden? Hoppas att han åtminstone skänker en del av sina pengar till välgörenhet.

Själv har jag och barnen samlat ihop 7 plastkassar med kläder ,och handlat kammar, tandkräm, tvål m.m till ett barnhem i Polen.I barnens skola har de nämligen ett projekt just nu som bl a går ut på att hjälpa barnen på barnhemmet till en drägligare tillvaro. En hängiven mamma och en entusiastisk lärare är allt som behövs för att fylla en lastbil eller två med förnödenheter och julklappar till de föräldralösa barnen på andra sidan Östersjön.
Visst är det sådana personer som vinner våra hjärtan och vår beundran. Inte gamla överbetalda, självgoda krössusar?

"Oh think twice, it´s another day for me and you in paradise"
Phil Collins

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Det som förvånar mig mest är att han faktiskt TROR att han förtjänar sin lön.

Jag undrar som du - VAD gör han för mänskligheten som är värt mer än de normala 20 000 i månaden? Ritar och färglägger han alla frimärken själv eller? Och klipper med tandad sax? Möjligtvis DÅ kan jag förstå...

2008-11-20 @ 08:19:03
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0