Mellan brännboll och smällkaramell

Jag har tidigare argumenterat för varför hösten är en sådan underbar årstid. Här kommer ytterligare argument:Som förälder slipper du att spela brännboll mot dina barn var och varannan kväll i samband med div. avslutningar. Dessutom har du ännu inte blivit kallad till det årliga julpysslet på dagis, då du förväntas göra kreativa skapelser i form av hjärtformade nötkorgar i blankpapper eller färggranna smällkarameller i silke.

Så skynda att njuta, snart nog kommer inbjudningar till julbasarer där du inte bara förväntas baka utan även sälja och till sist även köpa det du bakat.
Fast jag totalvägrar att baka. Att ta betalt för sådant jag bakat känns........ oetiskt. Men dansa runt granen på Torget, det kan jag göra. Om nu ingen hugger ner den i förväg som i fjor.

En annan sak som bevisar att vår bästa tid är nu är att vi slipper bära såväl solhatt som vintermössa. Jag tillhör nämligen den generation som inte klär i huvudbonad. Medan de som är lite yngre är jättekäcka i sin baskrar och vinterbonade kepsar, och den äldre generationen bär sina ryssmössor med värdighet, elegans och pondus ser vi 60-talister ut som en blekare variant av smurfarna så fort vi får något på huvudet.

Hade det rasbiologiska institutet inte tvingats lägga ner sin verksamhet hade det säkert rest runt en massa lärda män och mätt våra skallar för att försöka kartlägga vad det är för säregen ansiktsform vi har som gör att vi måste gå barhuvade året runt.

Kan det ha varit Stenmarks-mössan i vår barndom som demolerade skallbenen på oss, så att vi enbart kunde bära upp mössor av denna modell i all framtid?

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0