Magskola för daglediga

Redan i onsdags fick jag reda på att mitt vikariat inte förlängs efter den 30 november, dvs idag. Det innebär att jag haft hela helgen på mig att fundera på vad jag skall göra istället.

Funderade på att gå in i en hattaffär och prova så många hattar jag har lust till. Kanske köpa den roligaste och gå på stan och bli ett exentriskt inslag i gatubilden.
Eller också skall jag baka struvor och sy mina egna kläder. Jag skulle även kunna lägga i en maskin tvätt mitt på dagen och bjuda in grannarna på kaffe. Fast det sista verkar ju lite väl wild and crazy, jag är ju trots allt svensk. Grannar skall man titta på bakom gardinen, inte bjuda hem.

Som ni förstår var det svårt att bestämma sig, men situationen löste sig på ett oväntat och smidigt sätt efter ett telefonsamtal med min ömma moder. Jag skall titta på Nyhetsmorgon hela veckan. För kan ni tänka er, att precis samma vecka som jag blir arbetslös sänder TV4 från Kräklingbo hela veckan. Är inte det en händelse som ser ut som en tanke?

Det handlar  främst om Krakas krog, som är en prisbelönt krog i min hemsocken. När jag googlade på Krakas krog alldeles nyss så fick jag fram "Kräkningar? Gå in på www.magskolan.se"

Sugen på den hemsidan någon?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Om du känner för att bli trädkramare på halvtid är du välkommen att höra av dig.

Men nu vet ju jag att du kan en hel massa nyttigt - allt från pallkragar till arkivering, så vänj dig inte vid TV4-nyheterna är mitt råd!

Förresten - den hemsidan låter som något jag borde besöka...

Kramar - massor - till dig!

2008-11-30 @ 21:12:35
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

kom att tänka på en låt nu :)

"Jag har en gammal moster som heter Ingeborg

jag härmar efter henne när hon går på stadens torg.

Å så vajar hatten o hatten vajar så....osv osv"

2008-11-30 @ 22:05:28
Postat av: Anette

det var jag med hatten......

2008-12-02 @ 12:20:04
URL: http://an1str.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0