Lika som bär

Ibland händer det att folk säger till mig att de tänker på Babben när de hör mig prata. Och det är ju inte så konstigt, för vi pratar ju nästan likadant.
Min man, däremot tycker att jag påminner om systrarna Kallur. Det beror förmodligen på att han börjar bli gammal och ser dubbelt. (Tänk om några år kanske han får trippelseende och tycker att jag liknar Göingeflickorna!)
Synd att ingen tänker på mig när de ser Lena Ph, vi är ju ändå födda samma år.

Men häromdagen så gick det lite för långt, när en person sa att "Varje gång jag ser Dan Hylander så tänker jag på dig". Men hallå, vari består denna likhet undrar jag ängsligt?
Om alla som har Norra Skåne resonerar likadant så är det många som tänkt på mig idag, då han var på bild på sista sidan. Ni som har denna tidning kan själva jämföra och se om det går att skilja oss åt. Personligen tyckte jag mest att han liknade Jesus, alltså Jesus så som han ser ut på långfredagen, inte Juldags-Jesus.*

Själv tycker jag, med tanke på de senaste dygnens händelseutveckling, mest att jag liknar Göteborgs kommunalråd Göran Johansson. Eller Jan Guillou. Eller någon annan med julklappssäckar under ögonen.

Kram
Agneta

*(Juldagen ja, det var visst något jag skulle göra då. Vad nu det var. Kan någon påminna mig? Maken kanske?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0