I morgon är en annan dag

och igår var det idag. Den här dagen har varit mycket bättre än gårdagen. Jag visste väl att en lagon dos David Brent skulle göra susen. Jag har köpt hela "The Office"-boxen. Men döm om min förvåning när den inte täcktes av högkostnadsskyddet. Visst är det konstigt, losec är skattefinansierat men inte David Brent. Medicin som medicin, det viktigaste är väl att man blir botad?

Och så är årets julvärd utsedd. Lasse Kronér blir det som fär tända på veken i år. På radion i morse fick man ringa in och gissa vem som skulle bli årets julvärd. Då var det en som gissade på Lennart Svan. Alltså, jag har inte stora krav på årets julvärd eftersom jag inte tittar så mycket på teve den dagen. Men ett minimumkrav bör väl ändå vara att de inte är döda? I så fall hade de lika gärna kunnat ta Ria Wegner eller Heliga Birgitta.

Själv gissade jag på Anki Bagger. Det var jag tydligen ensam om.

I år blir det Skåne-jul. Skall faktiskt bli skoj. Däremot blir det nog Gotland över nyår. Bara nu inte båten blir kapad av en massa elaka pirater. Fast det är ju väldigt sällan Gotlandsbåten passerar Afrikas horn och det är ju där det är värst. Men förhoppningsvis är kapten Sollerman och hans besättning tränade även på sådana händelser.
För fyra år sedan, när vi åkte dit över jul, gick båten sönder i full storm ute till havs och la sig på sidan. Om jag säger att samtliga passagerare upplevde dödsångest under några evighetslånga sekunder, så är det ingen överdrift. Men kaptenen och hans galonisar klarade detta, med enbart några demolerade bilar och lindrigt skadade passagerare som följd. Så de får väl någon form av utbildning innan de sätter sig vid rodret antar jag.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och vem faaan är Anki Bagger?

2008-11-21 @ 18:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0