ficklampor och tangatrosor

Idag är jag hemma för vård av barn. Det ger mig utrymme att, mellan de vårdande insatserna, reflektera över den tid som flytt. Den gångna helgen t ex. Då var det fars egen dag. Nu har jag inte längre någon far att fira, men mina barn har. Han fick en diodficklampa så att han kan gå runt och belysa hemmets alla glasobjekt i väntan på att de spot-försedda nischerna blivit klara.

Och så blev Kalmar FF svenska mästare i herrfotboll. Det funderar jag inte så mycket på, däremot funderar jag på varför i all sin dar de har ett par röda tangatrosor i sitt lagemblem.

Nu skall jag vårda mina barn så som jag har betalt för att göra idag.

Kram
Agneta












Kommentarer
Postat av: Chrille

Det KAN vara för att de spelar som kärringar!!??



M. Ansgris

2008-11-11 @ 10:33:38
Postat av: Ekelundskan

Ibland kan jag känna att det är en välsignelse med en liten, men ändock smittosam förkylning...

2008-11-11 @ 10:44:27
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Inger

Eftersom deras supporterklubb heter "the Konkelberries" så tycker jag inte att trosorna i emblemet är så konstigt

2008-11-11 @ 19:18:50
Postat av: Agneta

Chrille:Där har vi det!

ekelundskan:Även en lite förkylning är värd sin vikt i snor

Inger:Kan man gissa att Malin Wohlin är orförande i den klubben.

2008-11-13 @ 22:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0