Den som spar

Idag fick jag facktidningen "Kollega" som ges ut av Unionen. I den står bl a att läsa: "Snart kan det bli möjligt att spara till barnens framtida fackliga medlemskap.... " Förslaget går ut på att föräldrar och far- och morföräldrar ska ges mjlighet att spara till barn och barnbarns framtida fackliga medlemskap, enligt ungefär samma princip som bosparande."

Jag vill inte låta negativ och bakåtsträvande men jag tror inte att det kommer att bli någon jättesuccé. Om det inte skulle vara för att få se sonens min, när han på 18-årsdagen får ett kuvert av sina föräldrar med orden "Nu min son, på din myndighetsdag skall du få se vad Mamma och jag sparat ihop till dig under alla år: GRATTIS ÄLSKADE BARN  ett livslångt medlemskap i LO. Det är värt lika mycket som ett körkort men ger dig större trygghet, livet ut"

Ja, nu när jag tänker på det och ser det i skrift så kanske det inte är så dumt ändå.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0