Arg gotlänning

Jag brukar sällan bli arg, nästan aldrig faktiskt. Men när jag blir det så är det oftast inte på de stora sakerna, utan på de små vardagsnära tingen. Och kanske blir jag inte så jättearg heller.

Men idag tänkte jag ändå gå ut med min irritation över makens fd arbetsgivare och svågerns nuvarande, nämligen IKANO-banken samt deras clubkortsallierade, Hemtex och Lindex. De två sistnämnda har alltså sina kundkort knutna till den förstnämnda. I praktiken innebär samarbetet att man skall förmå kunden att handla sina varor på kredit. Det går att betala kontant också, men då blir det dubbelt så dyrt.
Men det skiter jag i. Ingen skall tvinga mig att köpa julgardiner på kredit, därför valde jag att betala ordinarie pris istället för att utnyttja kupongen på 50% som jag fått. Vilket gjorde att jag gick miste om en rabatt på ca 150:-

Inga andra kedjor jag kommit i kontakt med har dessa bestämmelser, bara de som lyder under IKANO-regimen. Stadium skickar en, i vårt fall, hyfsat stor, värdecheck en gång om året, TEAM Sportia likaså och Intersport ger en kassarabatt när man fått ihop till en viss summa.

"Bekymrar du dig om saker som är små, så är du väl inte större än så." Det stämmer, jag är inte så stor. 158 kg cm ö.h. thats it, liksom, därför kan jag inte heller förväntas ta i tu med förändringar i Sucessionsordningen. Det får Anna Book göra.

Men om ni vill höra hur en riktigt arg gotlänning kan låta så kan ni klicka på länken nere till höger.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: 37-åringen

Har du kollat vem som är kortutgivare på Stadium och Team Sportia? Du kanske blir överraskad...... :)

2008-11-14 @ 22:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0