Äntligen hemma!

Ikväll är det "Äntligen Hemma" på TV. Det brukar hela familjen titta på tillsammans och ändå är det som om vi tittar på helt olika program han och jag.
Medan jag funderar på om det är samma sorts silikon som Martin Timell tätar badrummet med som Lulu Carter har i sina läppar försöker maken hitta argument för varför han abslout behöver en likadan, lika stor och lika dyr jordfräs som Bosse Rappne.
Dottern undrar om Karin Mannerstål finns på riktigt medan sönerna undrar när det blir reklam så de kan titta på Discovery.

Den enda som inte tittar är hunden T, för hon planerar nämligen för en fruktstund. Hon samlar alla äpplen hon kan hitta i trädgården och lägger i sin korg, bland husses gympaskor och tomma toarullar.

Jag vet inte om det är skillnaden i ålder eller i kön som gör att man uppskattar och uppfattar olika saker. Medan dottern tittar på Mamma Mu och lyssnar till repliker som "Det är bra med vänner, för då kan man hjälpas åt att vifta bort flugor från ansiktet" så tittar sonen på Bond-filmer där vänligheter uttrycks så här: "Varför ignorerar du alla mina erbjudanden om att få dö en behaglig död?"
Så skulle aldrig Bosse Rappne säga, inte ens till en mördarsnigel.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Jag gillar också Bosse.

Medans jag funderade på hur jag skulle få ihop en krans till dörren, fixade han i förra programmet till en större än stor och hängde över hela taket.

Allt medans en annan kille dukade ett långbord inne. Ibland funderar jag över var dom hittat dessa två grabbar. Martin och hans kompis har jag sett flera av "in real life", men grabbar som gör kransar och dukar långbord har jag aaaaaldrig någonsin sett i verkliga livet...

2008-11-11 @ 19:28:52
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Nej Bosse finns bara i fantasin, men han är fin tänker

Ekelundskan.

2008-11-13 @ 23:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0