ABC, du är i mina tankar

Dottern har fått en ABC-bok av McDonalds. Den är på vad vi i min (högskole-) värld skulle kalla avancerad nivå. Det innebär att det istället för t ex "Hus" och "Uv" på  H  och  U så  hade man valt  "Husbåt"  (!) och "Uppfinnare". Vad är det för fel på "Husqvarna-hängslen" och "Uppstoppad" undrar jag och säkert "Vän av ordning".

Visst är det en fantastisk affärsidé det där med ABC-böcker. Tänk att bara skriva ett ord på varje sida, rita 28 (el 29) teckningar och sedan är boken klar, och vips kan man titulera sig författare.

Jonas Löf heter föfattaren till den aktuella boken. På baksidan av boken står det: "Av Jonas Löf har tidigare utkommit Sifferboken". Klipsk kille den där Jonas Löf.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Vän av ordning

På bokstaven T måste det väl i alla fall varit antingen »Trähäst«, »Tomos«, »Tegelmjölsbana«, »Trippel« eller »Tevagn«?



Jisses, den kulturskymning som råder skulle få Egyptens mörker att likna ett festfyrverkeri...

2008-11-10 @ 21:27:28
Postat av: Ekelundskan

Jag funderar lite över den där sifferboken... Är den då på 28 sidor eller mer? Jag menar - Alfabetet har ju en viss förutbestämd längd, men siffror...?

Jag bara undrar...

2008-11-10 @ 22:13:08
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Ekelundskan

Jag funderar lite över den där sifferboken... Är den då på 28 sidor eller mer? Jag menar - Alfabetet har ju en viss förutbestämd längd, men siffror...?

Jag bara undrar...

2008-11-10 @ 22:14:19
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Ekelundskan

Jag funderar lite över den där sifferboken... Är den då på 28 sidor eller mer? Jag menar - Alfabetet har ju en viss förutbestämd längd, men siffror...?

Jag bara undrar...

2008-11-10 @ 22:16:28
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Ekelundskan

Jag funderar lite över den där sifferboken... Är den då på 28 sidor eller mer? Jag menar - Alfabetet har ju en viss förutbestämd längd, men siffror...?

Jag bara undrar...

2008-11-10 @ 22:16:41
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Vän av ordning:Och på A säger vi Aptitretare och på B säger vi BingoBongo.

Ekelundskan:Jag tror bestämt Ekelundskan börjat stamma. Sifferboken är slut överallt, så jag kan inte svara på frågan. Får nog skriva en ny.

2008-11-11 @ 08:43:08
Postat av: Vän av ordning

Hmmm... Nu slår det mig plötsligt att Glädjebloggerskan nog har krånglat till det lite vad gäller upphovsmän. Sifferboken och ABC-boken är ju skrivna av ingen mindre än geniet JAN LÖÖF!!! Mannen som inte bara var karaktären Janos i TV-serien »Tårtan« utan dessutom gjorde den alldeles förträffliga »Skrot-Nisse och hans vänner«.



Fenomenala alster!



Jodå, såatte... Nu har ställt skåpet på rätt plats. Avbön önskas.



"Vän av ordning"

2008-11-11 @ 17:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0