Varför gör man på detta viset?

Ibland får man kommentarer i bloggen från folk man inte känner och det är jättekul, särskilt om de har något intressant att säga.
Men ibland undrar man lite över vissa kommentarer. Som t ex denna som jag fick från en okänd för ett tag sedan: "Hej! Kommentera gärna i min blogg" xxx
Min fråga är: Varför då?

Hon skrev ju inget i min mer än att jag skulle skriva i hennes. Så här beskriver hon sig själv:
" xxx, kvinna 13 år, Stockholm.


I min blogg skriver jag om min vardag, kändisar, smink, skönhet & mode mm. Enjoy

Rent spontant känner jag att vi inte har så mycket gemensamt. OK jag skriver också om min vardag, men även om pallkragar, stolgångar och tyfoner. Väldigt sällan om kändisar, smink, skönhet och mode. Undantaget "pin-up-shortsen" förstås. Enjoy!

En annan kommentar jag fått är:"Gissa kändisen på min blogg och jag lovar att länka till dig i 4 dagar." Samma sak där: Varför då?

Det finns säkert dem som tycker att besöksstatistiken på bloggen är det viktigaste som finns, men det gör inte jag. Det är förmodligen en del av min sjukdomsbild.
Jag har även efter noggrann självrannsakan hittat andra åkommor jag bär på. Den ena är genetisk, medan den andra är att betrakta som en yrkesskada.

T ex så är jag övertygad om att, bara för att det varit soligt och fint så kommer vi inte att få en enda droppe regn på HELA sommaren. Jag är nog ganska ensam om det, men det är nedärvt på morssidan.
Den andra är att under min tid på studieförbund så blev jag ipräntad att all tid som inte ägnades åt folkbildning var bortkastad tid. Därför håller jag nu på att skriva en musikalisk guide till Gotland. Inte för att någon frågat efter det, inte för att någon behöver det och inte för att någon skall läsa den, utan enbart för att inte slösa på min dyrbara tid.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Kära du, tänk om fler gjort som du - skrivit episka verk om sin hembygd! Hedrad var du, o väna väninna...
En annan reflektion jag gjorde när jag läste dina nerskrivna tankar var att jag sällan eller aldrig fått den typen av kommentarer på min blogg! Detta kan då bero på två saker.
1. jag tilltalar inte blondinbellor
2. du är betydligt mer intellektuell än jag

Ja, vi vet ju alla svaret på den ekvationen...

PS. Om du gillar mig, så lovar jag att länka till dig i evigheters evighet, amen...

2008-05-14 @ 22:04:55
URL: http://ekelundskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0