Sköna maj, good baj!

Nu är den sköna försommarmånaden ´maj snart ett minne blott. I år har den förmodligen slagit alla tänkbara rekord i värme och torka.
Jag har haft förmånen att vara mycket ledig denna månad, vilket ju är en hiskelig tur, för att vara mamma i maj är ingen lätt uppgift. (Inte pappa heller, men det alittererar inte på maj).
Av någon anledning så är det då alla utflykter, avslutningar, uppvisningar mm skall genomföras. Var och varannan dag skall det packas pick-nickar med stor eller liten fika, glasspengar, oömma kläder och glatt humör. Säkert jättetrevligt för barnen, men ett inferno för oss föräldrar. Att njuta av maj är en omöjlighet så fort man har barn i förskoleåldern och uppåt.

När jag beklagade mig för grannen som har lite äldre barn tittade hon avundsjukt på mig och sa: Lyckost dig som bara skall packa ryggsäckar och handla fika, min dotter tar studenten nästa vecka!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Inger

Även om vädre ä någlunde så ä de oskaplit torrt

2008-05-31 @ 14:50:26
Postat av: Agneta

Inger: Tttttt.......

2008-05-31 @ 16:14:15
URL: http://gladjebloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0