Nya rutiner......

Idag är jag ledig.
När morgonkaoset lagt sig och övriga familjen åkt iväg till sina respektive stimulansplatser är det bara jag och hunden hemma.
Min vana trogen gick jag då och knäppte på datorn och kollade först in mailen, därefter var jag som vanligt på gång att skriva in www.ams.se/platsbanken. Det var då den kom: den sanslösa känslan av overklighet kombinerad med ett stort mått av befrielse: Jag behöver inte kolla jobb idag, inte skriva någon ansökan, inte ringa och ställa dumma frågor till någon arbetsgivare. Och när det dagligen droppar in mail och brev där det står: "Tjänsten som bla bla bla är tillsatt med annan sökande. Tack för visat intresse för vårt företag" så kan jag tänka: Min tid är tillsatt av annat företag. Ta dig i häcken för ditt ointresse för min person! Yes!

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0